Dammed Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 nå koster denne rundt 8k, og hvis dete r bare noe små fiks så blir det ikke mye dyrere enn en tsx. Finner mange billige erstatnings deler, så skal nok ikke koste mer enn 2-3000kr for potte, drev og ny dyse. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Var ikke denne trimmet med sylinder + gasser og da? Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 mitt råd:P ikke kjøp trimma sykkel:P da er den sikkert grisekjøret:P Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 og jeg har røka noe rart noe, my bad folkens. Trodde han spurte om runneren.... edit: når det gjelder gir mopeden til gilera, så er den vel helt lik derbi sin moped, og er rimelig sikker på at han burde klare ca 100 km/t på speedoen med den trimmen. Stemmer, gilra sin motor er identisk med derbi sin. så den holder hvertfall:) Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Synes ikke 8 tusen er så veldig dyrt for en moped med mye trim. Alt dette kan selges, og original deler kan LETT skaffes fra forskjellige forhandlere. Men siden du sier at mopeden må godkjennes? Har den ikke skilt? Og så vidt jeg vet så må vel ikke mopeder godkjennes? Med mindre han har fått mangellapp da. For å få det klart det med motorer osv. Derbi, Gilera og nye Aprilia har "derbi"-motor aka Rebasa eller Rabasa, er litt usikker på navnet. De resterende merkene har am6 motor (nye). Det er masse trimmuligheter til begge motorne. Du kan ta deg en tur innom: crash.no, speedoptions.no, mc-deler.no ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Gilera SMT/RCR er samme moped som Derbi med litt andre deksler og noen ørsmå forskjeller. Hvis du går inn på MopedPortalen sin Kjøp - og salg seksjon finner du garantert alle delene som trenges. At mopeden ikke starter etter 2 år er jo ikke akkurat så rart. Rens forgasseren og fyll på ny bensin. Trillstart mopeden med choke uten gasspådrag til den starter. La den stå på tomgang og rus den til motoren går reint. Hvis du skal fylle på tanken bør du fylle på 2 % halv/hel-syntetisk olje, så holder det i lange baner. Ang mopeden så har jeg hatt en Derbi selv og de var i grunn greie mopeder. Motoren er god og tåler det meste av trim uten at veivlagrene havarerer. Clutch trenges som regel ikke å bytte hvis ikke den er sliten eller du har værsting trim. Veiva tåler ganske mye. Girkassa er tight og fin og den hopper ikke så fort i frigir. På noen måter minner konstruksjonen noe om Honda sine moped-motorer (gir). Når det gjelder trimming så skal du kjøre beinhardt for å knerte veiv/veivlagre med original sylinder. Jeg kjørte mopeden knallhardt mange tusen km og jeg sjekket veiv og veivlagre, disse var strøkne. Jeg kjørte med trimsylinder osv og. Etterhvert byttet jeg til C4 veivlagre og forsterket veiv for å være på den sikre siden. Avhengig av vekt, dreving og type effektanlegg (effektanlegg med resonans på høyt eller lavt turtall) varierer farta fra rundt 70-95 km/t. Normalt går en Derbi/AM6 cross/sm med effektanlegg og optimal dreving rundt 85 km/t. Mopeden har også skivebremser, nesten lik ramme og mye av delene er det samme som på storebroren på 125 kubikk. Bremser, ramme, dempere og alt tåler høy fart uten at det svikter. Mopeden er også ganske tung (92 kg tørrvekt ca) og overkant av 100 kg med olje og bensin. Høyden er grei for alle mellom 1.70 og 1.90. Er han over 1.90 bør han vurdere å kjøpe en lengre bakdemper. Til den prisen er mopeden ganske billig. Drev, eksosanlegg og dyse er ikke dyrt eller vanskelig å skaffe. Jeg synes kammeraten din bør kjøpe den hvis han er int i en moped. Han vil ikke gå i tap med mindre det er masse heftelser og skjulte feil med mopeden. :) mitt råd:P ikke kjøp trimma sykkel:P da er den sikkert grisekjøret:P I mange tilfeller ja, men tenk på det at det er ikke lett å finne f.eks. en X eller MT5 som aldri har vært trimmet, da er du heldig. ;)Når det gjelder å bare bytte til effektanlegg så gjør det ingenting, du skal ha værsting toppdrags-effektanlegg og ligge på rødlinja konstant før veivlagrene tar kvelden. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 hva med X sykkelen min ? :D http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1879093#bilder vetikke hvordan han nye eieren har behanda den MEN den var strøken når den var hos meg, ingen feil .... selv om han skriver det ( skjønner jeg ikke helt voffor ) BTW de bildene er jeg som tok for par år siden ,,, har sport han om bilder av sykkelen slik den står nå :) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Kjøp en gammel tsx og en RM80/85(cross) sett på bakskjerm og frontlykt RMX og skilta fra tsx`n. Tar batteriet fra tsx`n så du har lys når blir mørkt(2hjulinger funker også uten selvsagt) da har du "rotten gammel tsx" som kjører ræva av kammerata dine og med 14drev bak kan late dieselmondeoen til politiet bare glemme å henge 0-130km/h :offtopic Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 TUSEN takk for mange fine svar her! :) Tror han går til innkjøp av sykkelen, så dette blir bra hehe! Som sagt, tusen takk for mange svar. Ha en fin helg alle sammen! Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Kjøp en gammel tsx og en RM80/85(cross) sett på bakskjerm og frontlykt RMX og skilta fra tsx`n.Tar batteriet fra tsx`n så du har lys når blir mørkt(2hjulinger funker også uten selvsagt) da har du "rotten gammel tsx" som kjører ræva av kammerata dine og med 14drev bak kan late dieselmondeoen til politiet bare glemme å henge 0-130km/h :offtopic Må spørre en ting. Hvordan i granskauen skal du få 14T drev BAK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Har alle glemt gode gamle ZR'n da? Feteste mopeden da med 11 hester og 24mm gasser. Gjorde 110 som pokker den når den gikk :lol: Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Bare å hoppe på å drite i at den gjør 120km/t, det må være i en bratt nedoverbakke med kjøttkaker til middag. Skal litt mer enn effektanlegg, toppfartsdrev og dyse til for det, gitt. Personlig brant jeg meg på å kjøpe en moped som aldri startet, og endte opp med å bruke så mye penger at jeg kunne kjøpt en splitter ny moped i dag. Så jeg vil anbefale å legge litt penger i det og heller kjøpe en moped som går helt rent nå når han først skal kjøpe seg en. Er utrolig frustrerende å bytte del etter del etter del. Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 hadde en slik en i mi tid. utrolig morro sykkel og meget trimmvennelig. går neeesten 100 med bare effektanlegg og dette er noe motoren tåler MEGET greit. bytt pluggen og rens forgasseren så blir det nok fart. eneste minuset med den er at baklyset ryker for ett godt ord pga vibrasjoner. edit: min gjorde noe over 120km/t med det var med fulltrimm (airal T6, 21mm delorto, ninja effektanlegg 15-52 drev) Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.