Gå til innhold

Bilen min, Cooper S

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville ikke utsatt min MINI for dette, så har jeg jo ikke troen på det heller. Hvis du skal satse på chip ville jeg heller prøvd Superchips Bluefin Remap fra lohen.

 

Eller hva sier du senshi?

Det steketermometeret der er jo nesten dubbelt så dyrt og gir opp til 8 hk mer, temelig bortkastet spør du meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vinner mer på å oppgadere ECU hos noen profesjonelle, enn at du får tilsendt noe som du skal gjør selv. Når det gjelder chip for cooper s (sounds too goo to be true spør du meg). Dersom du hadde hatt MINI One ville jeg anbefalle deg chip for å få flere HK i den. MINI One er jo undertuna Cooper.

 

Men så er jo ikke jeg noe ekspert på dette her heller! Du kan jo teste det og gi oss tilbake når du kjører bilen på dyno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mads sl: Er ikke noen ekspert på dette området, men har aldri hørt om den siden du linka til hvertfall. Selv valgte jeg GGR sin Bluefin Superchips.

 

Fikk høre at dette var en grei oppgradering ifbm bytte av pulley. Ny pulley (15%) + Bluefin saken gir ca 200 gamp.

 

Men når man oppgraderer mer, tror jeg det er bedre å få et custom map med bilen på dyno. Dessverre er det vel få som gjør dette i området jeg bor i. Om noen vet om noen, gi meg en beskjed.

 

Jeg tror valget av "chip" avhenger litt om videre planer. Om man bare skal bytte pulley, cat-back eksos + induction, tror jeg Bluefin er et greit valg. Rundt 3000 kr. Andre som chipper tar vel fort 5000 kr om man ikke kjenner noen?

 

Skal man gå videre med litt mer heftige oppgraderinger f.eks bytte topp + camshaft, ville jeg nok godt for et custom map.

 

Men igjen har jeg lest mange steder at MCS'en ikke trenger noen "chipping". ECU'en i Minien tilpasser seg selv til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe planer om å "chipe" motoren, lurte bare på omnoen hadde prøvd MPP. Jeg tar ikke sjansen på å ha for mye hk i bilen, for purken her sender folk utrolig lett på teknisk kontroll til biltilsynet og dit vil ikke jeg:D

 

Delene mine ble lagt til fortolling i går og nå er de ferdig fortollet og på veg til meg, hva i alle dager er det som plager posten, de bruker jo månedsvis på å fortolle noe!

 

(men jeg synst det er jævlig i betale toll på bildeler, bildeler er jo tollfritt. Men det har ikke posten fåt tmed seg enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe planer om å "chipe" motoren, lurte bare på omnoen hadde prøvd MPP. Jeg tar ikke sjansen på å ha for mye hk i bilen, for purken her sender folk utrolig lett på teknisk kontroll til biltilsynet og dit vil ikke jeg:D

 

Delene mine ble lagt til fortolling i går og nå er de ferdig fortollet og på veg til meg, hva i alle dager er det som plager posten, de bruker jo månedsvis på å fortolle noe!

 

(men jeg synst det er jævlig i betale toll på bildeler, bildeler er jo tollfritt. Men det har ikke posten fåt tmed seg enda)

 

Posten er utrolig treg til tider ha... Mange av pakkene mine kommer til Oslo etter 3-5 dager, og blir liggende der i 3-5 dager. Men du betaler ikke TOLL på bildelene da. JEG har hvertfall aldri gjort det. Men du må betale MVA. 25% av prisen inkl frakt. Hvertfall det jeg pleier å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI betalt toll (TULL) på noe av de 10-20 bestillingene jeg har hatt i fra england, og da har heller aldri posten vært borti noen av pakkene.

 

Men med en gang jeg fikk noe i fra posten så må jeg betale tollgebyr og mva for å fu ut pakken fra postkontoret.

 

Jeg liker UPS, da går det fort og enkelt ikke noe tull med at de blir liggende igjen på Gardemoen til fortolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg dratt på dyno med bilen. Har montert Lohen sitt Stage 1 kit, og kan fortelle at det svarte til forventningene:) ca 210hk (+30hk og +30NM). Alt etter hvor mye man plusser på med tanke på effekt tap på drivverk. Har hvertfall 185hk på hjula nå.

 

Betalte 3500 for å få reimhjulet og pluggene montert. Bluefin og innsatsfilter ordna jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg dratt på dyno med bilen. Har montert Lohen sitt Stage 1 kit, og kan fortelle at det svarte til forventningene:) ca 210hk (+30hk og +30NM). Alt etter hvor mye man plusser på med tanke på effekt tap på drivverk. Har hvertfall 185hk på hjula nå.

 

Betalte 3500 for å få reimhjulet og pluggene montert. Bluefin og innsatsfilter ordna jeg selv.

 

Det var ganske bra økning da. Da burde jeg ha litt mer :)

Må komme meg på en dyno snart ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår