Gå til innhold

Bilen min, Cooper S

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett noe sensore i ventilen iallefall..

 

Klipp og limt fra MINI2: Ok. Firstly how does the run flat system work? It does not monitor tyre pressure! It monitors wheel speed using the ABS system. As a tyre deflates the rolling radius changes, so the wheel rotates at a different rate to the others. The ABS system picks up on this and assumes there is a flat.

Det er godt mulig du har rett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk melding om at delene mine var kommet (blinklysene forran og listen som jeg klarte å bryte av) hos min lokale BMW (fysj) forhandler.

 

Vist det blir bra vær i dag så blir det kansje montering av drev!

Lite med montering av drev i dag, men nye blinklys og hjulbuelist ble det.

 

Å skifte blinklysene var knølete og og jeg måtte løsne litt ifra fangeren for å få løsnet den nederste skruen. Men nå er det i vært fall gjort!

 

Så får vi se om det blir montering av drev i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget i dag at det var et stort hakk på størrelsen av en negl på den siden som viser inn mot ruten på speilet mitt.

 

Gikk tilbake og snakket med de som skiftet døren min, og de tok det på seg. Så nå er speilkåpen til lakkering, fint for meg for det var akkurat det speilet som hadde steinsprutmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde igrun ikke forventet at jeg fikk døren på garrantien, men det gikk uten noe problem, listen under døren var oppspist det viste jeg. Men den har de også skiftet sammens med døren uten at det kostetmeg noe.

 

Speilet hadde jeg ingen forventninger om at de skulle ta, for de kan jo si at det er jeg eller noen som har vært rundt bilen min som har gjort. Men de sa ikke at de hadde gjort det, de kunne ikke forstå hvordan det hadde skjedd, men de tok av speilkåpen og sendte den til lakkering med en gang.

 

Hjulbuelisten som jeg kjøpte passet ikke helt synst jeg, det klaget jeg på når jeg leverte inn bilen, den hadde de også byttet!

 

Jeg må si at jeg er utrolig godt fornøyd med hvordan de behandler kundene sine, til og med når jeg ikke har handlet bilen med de (de selger ikke Mini, de er set som heter et serviceverksted for mini)

 

Og fimaet heter Brages Bil og ligger i Ålesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har gjort er: Milltek eksos, Detriot tuned bypass ventil, åpent pipercross luftfilter og Alta air diverter. Har ikke montert drevet enda!

 

Nå har jeg montert Xenonlysene, synst jeg fant en fin plass til boksene, trang var det men så lenge det går så er det greit...

 

DSC_0607.jpg?t=1214900194

 

DSC_0609.jpg?t=1214900244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg demonterte framste delen av innerskjermen, tok ikke av hjul eller framfanger. Jeg trekte gjenom ledningen til boken før jeg puttet boksen nedi, så var det igjen bare å få den på plass nedi der og skru den fast med festebraketten. Ledningene trakk jeg samme veg som de ledningene som går til blink/parklys!

 

Faktisk ganske enkelt, ifh. til å bytte selve blinklyslampene!

 

Jeg tok 4300k for at det ikke skal bli så veldig blått lys, trenger ikke å se uorginalt ut på laaaaaaaaaaaaaang avstand!

 

Jeg skal ha Xenon i langlysene også, har funnet en plass jeg kan gjemme boksen i panseret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår