Gå til innhold

Tyvjording spiller

Ranger emnet


vectrex

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så uheldig å blåse jordingsbanen i spilleren grunnet dårlig jording av forsterker. Problemet er nå løst (ny jord forsterker og egen strøm og jord til spiller.

spilleren har 3 linjeutganger.

 

Mitt spørsmål er;

 

er det nødvendig å tyvjorde alle utgangene til spillerens chassi, eller holdet det med det ene paret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser spørsmålet ditt, men har et par andre spørsmål først...

 

* Har du reparert bruddet i jordingsbanen i spilleren?

* Lar forsterkeren og spilleren seg slå på UTEN at du har phonokablene plugget inn?

 

Vil tro du har blåst jordningsbanen i forsterkeren, siden du (etterpå) blåste jordingsbanen i spilleren, ettersom du tydeligvis fortsatt må jorde forsterkeren via phonokablene utifra hva jeg leser av ditt spørsmål...

 

Og for ordens skyld; Nei, det skal ikke være nødvendig å jorde noen utgang i chassiset! Enhver handling som innbefatter ordet "tyv" bør man nok tenke seg om noen ganger før man gjennomfører... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt med forsterkeren. Grunnen til at jeg jorder signalkabelen til chassi på spiller er for å få bort støyen som oppstod etter at spillerens signaljording brente seg.

 

Både spiller og forsterker funker ellers 100%

Lagt opp ny jord til forsterker, så det problemet er løst.

 

Men lurer fortsatt på om det er nødvendig å jorde alle signalutgangene, eller holder det med den ene?

Har testet anelegget etter at jeg jordet en av signalutgangene og det funket fint. Ingeng støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemt før jeg også, men gjorde ikke annet enn å jorde alle utgangen til chassiet. Funka jo :S

Feilen er jo ikkje fiksa! Og kva skjer neste gang feilen vil oppstå? (pga tullinga som kobler til anlegget med strøm på) Kanskje forsterkeren er det svakaste leddet da, og so ryke den!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår