Espein Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Jeg er litt usikker her nå. Er en Audi S6, 1996 modell. På en lapp ved panseret står det att registrerreima ble skifta i 1998 på 133 000 km. Og etter det finner jeg ingen kvitering e.l på at den er skifta. Så synest jeg det egentlig er litt merkelig att den har gått til 254 000 km nå uten å ryke og er 10 år gammel vist dette stemmer. Trodde at det var vanlig å skifte denne på rundt hver 70 000 km jeg? Kan den virkelig holde så lenge? Edit: Fant nå ut att den skulle skiftes hver 120 000 km. Det vil si att den nå skulle vært skiftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 120000 km i tysk klima med langkjøring på autobahn osv. I nordisk klima med mye småkjøring/kaldkjøring bør man skifte ved 90000km. Jeg skifter på 75000 km, er en billig forsikring! Imidlertid skal reima alltid skiftes hvert 5. år, uansett om den er kjørt mindre enn 75' 90' eller 120' km! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheHans Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 E dette noe en litt handy kar kan gjøre uten spesiealverktøy? Eller anses dette som en verkstedjobb only? Prisoverslag på et verksted for den jobb? Gjelder 2.2t Æ e i kjøpeprosess av en s4 eller s6 derfor dette av interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Skal ikke noe spesialtverktøy for å skifte reg reim. Men det DU må ha, er instrukser på hvordan reima skal sitte. Denne kan du få hos delelagret ditt som leverer reim og reimstrammer. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheHans Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Det hørtes jo greit ut. Brodern e mekaniker så det kunne han sikkert fiksa en kveld uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg