Gå til innhold

RIP MB C180 - miljøet tar hevn

Ranger emnet


_Evje_

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Det hele begynte i dag. Jeg kjørte fra jobben I Kristiansand (Hydramarine på Andøya for de som er lokal-kjent) og til Flekkerøy for å hente noen deler. Jeg hadde avtalt å kjøpe noe deler til mopeden min som har stått i garasjen siden september en gang og som jeg enda ikke har fått skilt på. Jeg kjøpte delene og skulle til å kjøre hjem. I bilen lå ting litt overalt, deriblant en papptalerken. I mens jeg kjørte hjemover hadde jeg takluka oppe og tenkte på papptalerkenen. Men inni meg var det noe som ikke ville at jeg skulle kaste papptalerkenen. Alikevel bestemte jeg meg for å kaste den ut. Papptalerkenen ville ikke ut av luka så lett så jeg måtte flytte blikket litt i 1-2 sek. Jeg fikk endelig kastet talerkenen ut av luka. I det øyeblikket tenker jeg at bilen holdt rundt 40 km/t.

 

Jeg flyttet blikket og da skjønte jeg ingenting! Bilen kjørte skrått og jeg begynte å helle mot høyre! Bilen går av veien, bilen går av veien ffs!! Dette blir helsikkes dyrt og nå hadde jeg ikke noen bil å kjøre mer, tenkte jeg i det bilen snurret rundt. Bang så traff bilen bakken og jeg slo hodet i taket. Bilen snurret rundt og landet med hjula på bakken igjen. Det som kunne se ut som hadde foregått over flere sekunder gikk så kjapt at jeg ikke rakk å tenke. Heldigvis hadde jeg selen på meg slik at jeg ikke risikerte å bli kastet ut av luka mens bilen snurra.

 

Det hadde vist seg at jeg hadde kjørt av veien og falt rundt 2 meter ned, snurret rundt en gang og landet i den vakre og nyklippede hagen til noen folk. Jeg satt i bilen i noen sek og tenkte, forbannade heller og kunne nesten ikke tro at det hadde skjedd. Etterpå ringte jeg mamma og sa at jeg kjørte av veien og plutselig hadde jeg veltet ned i hagen til noen og at jeg var på Flekkerøy. Mamma hadde litt problemer i telefonen, men klarte å presse ut; vi kommer!

 

Etter det brutale kræsjet gikk jeg ut av bilen. Med litt makt fikk jeg opp døra og da så jeg det. INGEN krarroseri-deler var urørt unntatt bagasjelokket. Bilen hadde faktisk fått en ganske hard medfart. Særlig venstresiden fikk seg en smell. Dørene var klemt inn, forskjermen og. Panseret var totalt ødelagt, frontruta knust, venstre baklykt knust. På høyresiden var det ikke så fint heller. Der var det mye bulker i taket og hele siden var bulkete og oppripet. Venstre bakhjul var også punktert og begge speilene var også knust. Inni bilen så det ut som om Hitler hadde vært på bombetokt.

 

I mens hadde en nabo sett krasjet og kom for å hjelpe. Jeg prøvde så godt jeg kunne å være optimistisk i stedet for å kaste og ødelegge ting som jeg ofte gjør når jeg blir sinna. Jeg snakket litt med han om han sitt første kræsj, om skadene osv. Pappa ringte etterhvert og lurte på hva som hadde skjedd og om alt gikk greit. Han er atm på forretningsreise i Korea, men han skulle snakke med meg når han kommer hjem til søndag. Like etter samtalen fikk jeg hjelp av fyren til å trekke bilen opp fra hagen. Etter litt gjørme-spor i hagen ble bilen tauet opp.

 

Til slutt kom mamma. Hun ble ikke spesielt glad. Jeg fleipte litt om bilen i et forsøk på å roe ned sinnet, men det slo i stedet feil vei. I tilegg var det heller ikke noe gøy siden det just var byttet kaliptere bak og motor. Hun ringte Viking og de hentet bilen og den går til skraphandleren, selv om jeg forsøkte å overbevise om å selge den i deler.

 

Nå sitter jeg her og skriver om det som skjedde i 5-6 tida og sitter igjen med masse minner om morroa jeg har hatt med bilen, sist på Streetmeet i Evje der jeg nesten kjørte en i ræva og om den ganga jeg la den breit i 60 på isen i en sving og dekka tok tak, og jeg for opp på fortauet og nesten kjørte inn i en garasje. Mange minner sitter jeg som sagt igjen med, selv om jeg bare har kjørt i et halvt år og et par tusen km. Nå har jeg bare minnene igjen, emblemene og et knust speil.

 

Rest in peace mamma sin MB C180 (1997-2008)

 

Bilder:

DSC00182.jpgDSC00181.jpgDSC00180.jpgDSC00179.jpgDSC00178.jpgDSC00177.jpgDSC00176.jpgDSC00175.jpgDSC00174.jpg

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Signaturen din sier "MB C180 når mamma ikke bruker den =)". Kanskje hun ikke skulle latt deg bruke den?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, sorry at jeg ler, men altså, du er nok ikke den smarteste oksen i fjøsen.

Du skriver hvordan dette skjedde, du er vel ikke like høy i hatten om forsikringsselskapet går inn å ser på denne tråden. Blir vel ikke mye igjen da.

 

Og, som Eiriksmil sier, mammaen din burde aldri latt deg bruke bilen når du kjører som et svin, i følge "minnene" dine..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke kasko på bilen, nei. Den var ikke verd mer enn rundt 30k. Var gått langt og var noen skjønnhetsfeil. Dum kanskje, men alle har vel utfordret skjebnen av og til. Akkurat den med fortauet så gikk det greit, ingenting skjedde. Det eneste jeg angrer på er at jeg flyttet blikket vekk. Det kunne like greit vært cd-spilleren jeg trykka litt på, jeg flyttet bare blikket bittelitt, men på den tiden kan det skje mye. Dere har sikkert selv opplevd at idet dere flytter blikket bittegrann vekk er dere plutselig nedi hagen til noen (som i mitt tilfelle :P) eller bare kikker i speilen bittelitt for lenge. Moralen er vel å passe på veien og hvis du absolutt må dille med noe må du ha en hånd på rattet og øynene på veien i mens, eller stoppe bilen. :P

 

Stjerna foran har jeg hengt opp i garasjen, speilet vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Stjerna bak skal en fetter få siden han spurte så pent. :P Hadde bilen hatt kasko hadde den fortsatt ikke blitt fikset opp. Men om den absolutt skulle blitt det hadde jeg heller ikke postet denne tråden eller sagt en dritt om dette til noen. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sikkert selv opplevd at idet dere flytter blikket bittegrann vekk er dere plutselig nedi hagen til noen (som i mitt tilfelle :P)

 

Nei, jeg kan ikke si at jeg har det.

En verdi på 30k er forresten ikke så rent lite penger. Men noen driter vel spenn.. Eller driter i andres biler.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, surt det der :(

Håper det ordner seg greit med forsikring ogsånt iallefall :)

 

Nei huff, håper IKKE det ordner seg, og han må betale mora alt selv. Slike trenger virkeligt en ordentlig lærepenge!!

Tenk om det det var unger i veien, og han meide ned de istedet, eller frontet i en møtende bil??

Nei, vimsehuer i trafikken er nok det jeg frykter mest i trafikken, leeeeeeenge før fartsbrytere!!! onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sikkert selv opplevd at idet dere flytter blikket bittegrann vekk er dere plutselig nedi hagen til noen (som i mitt tilfelle :P) eller bare kikker i speilen bittelitt for lenge

Bare så det er sagt, jeg fulgte såpass med at det ikke var noen unger langs veien. Jeg hadde heller ikke tatt øynene vekk hvis det var noen unger der, såpass ansvarlig er jeg. Hadde jeg hatt høy De hadde heller ikke rukket å dukke opp i løpet av den korte tiden. Det skrev jeg litt feil, det jeg mente var at dere kunne være på vei til å kjøre i noe eller noe slikt. At du plutselig farer mot et tre eller noe sånt og akkurat rekker å styre vekk. De fleste har vært borti nesten-episoder, de som ikke inrømmer det er de som ikke tørr det, eller de som har en elendig hukommelse. ;)

 

Men bare hets mere hvis dere vil det, ang betalingen så er ikke det avgjort.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten forbanna (bare nesten) når jeg leser hva enkelte mener. Slike uhell skjer i hopetall hver eneste dag. Det er faktisk derfor det finnes bilforsikringer.

Å si at man håper det ikke ordner seg også videre slår egentlig bare tilbake på en selv. Tenk om ditt og tenk om datt. Uhellet har skjedd, og neste gang kan det være maxmix som er uheldig.

 

Skjønner ikke vitsen med å rakke ned på noen hver jævla gang noen har bulka.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke si at jeg har det.

En verdi på 30k er forresten ikke så rent lite penger. Men noen driter vel spenn.. Eller driter i andres biler.

 

 

Eirik

 

Hvem er du til å dømme han? Du har vel ikke lappen heller du ?

Kan kanskje være greit å ha den før du skal gi en moralpreken om bilkjøring.

Som man sier; man lærer ikke sin egen far "å lage barn" ;)

 

Uhell kan skje den beste, men omstendighetene her er kanskje ikke de heldigste.

Men hvor mange ulykker skyldes at man feks søler kaffe, mister røyken, trykker på CD-spillern osv ? Det er jo sånt som gjør at det skjer ulykker. Folk som er uoppmerksomme et øyeblikk. Skal ikke mer til enn som så.

 

Godt at ingen ble skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår