Ludo Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Solgte ett sett med noen kurrante OZ felger til en kollega av meg. Han tok bilen på eu-kontroll og de måtte visst ha TUV papirer på felgene.. Hva i huleste er det som skjer med verden? Jeg har da hatt mange forskjellige biler med allslags felger, aldri fått med noe mer enn en kvittering når jeg har handlet. Er dette verkstedet helt på jordet eller har det kommet noen absurde regler sånn plutselig? Siter 2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Hvis felgene avviker vesentlig i størrelse i forhold til de originale (f.eks mer en 1 tomme større diameter, eller mer enn 7,5 mm endring av innpresset), så er faktisk reglene at dette kun kan godkjennes hvis bilprodusenten eller TüV sier det er åkei. Mange godkjenningssteder dropper nok dette kravet for å slippe merarbeidet, men reglene er egentlig klare på dette punktet. Det samme gjelder senkinger og lignende vesentlig endringer av bilens kjøreegenskaper. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 jeg har ett lite spm i samme sjanger, hvis man går fra 13"(som bilen kom med) til 17", hva sier de til dette på en EU kontroll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 jeg har ett lite spm i samme sjanger,hvis man går fra 13"(som bilen kom med) til 17", hva sier de til dette på en EU kontroll? Jeg har gått i fra 15" til 17" uten at de har sakt noe, men rulle diameteren min er den samme. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Det kommer ann på personen som utfører PKK. Men helt 100% etter boka så skal ALLE uoriginale felger være godkjent i vognkortet. Ja, det er tragisk. Greieste er kanskje å sette på originalhjul, eller vinterhjul med piggfritt når man drar på PKK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Jeg hadde tatt eukontrollen et annet sted.. De færreste bryr seg om felgene. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Hvis felgene avviker vesentlig i størrelse i forhold til de originale (f.eks mer en 1 tomme større diameter, eller mer enn 7,5 mm endring av innpresset), så er faktisk reglene at dette kun kan godkjennes hvis bilprodusenten eller TüV sier det er åkei..Ikke helt riktig. Felgdiameter er egentlig revnende likegyldig. Rulleomkretsen, altså lengden av ytterdiameteren på dekket kan uten annen dokumentasjon forandres 5%. Hvor mye som er felg, og hvor mye som er dekk har ingenting å si. Har du lav nok profil på dekket kan du gå opp mange tommer felgdiameter. Det kreves egentlig en dokumentasjon på at felgene er godkjent for bruk på offentlig vei, men ikke engang SVV etterlever det Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg