Gå til innhold

Coilovers+dekk+EU

Ranger emnet


FoZZheim

Anbefalte innlegg

Hei... har i dag kjøpt meg KW variant2 til min a4..

skal snart på EU kontroll, burde jeg montere dette før eller etter EU?? Trur oxo orginal demperne er litt dårlig så kan muligens få mangel på dette??

+ har 235/40/18 blir dette bli litt for breit for senking?

noen med erfaring:) har planer om og kjøpe 225, men har ikke råd akkuratt nå.. sier de noe på store hjul på EU? ble litt mye dette.

 

håper på svar:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du må gjøre hvis du skal på eu med senkesett er å finne noen som ser litt mellom fingra med det :) 235 er nok litt i breieste laget . jeg subber med 225 hvis jeg senker den en del så det er ikke noe fordel nei.....

 

de kan si noe på det hvis de er for store (+-5% er det vel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jeg ville hevet på orginale dekk og ventet med kw til etter EU. Skal du ha det på før EU, må du ha firehjulskontroll, lys stilling og lasteventil justering før du må på visning på biltilsynet. SÅ kan du ta EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Lasteavhengig ventil, men kom på at A4 ikke har dette, så da er det utelukket. For dere andre som er rundt og suser i lave A4er, husk at når du skal på visning, så kan ikke firehjulskontrollen være eldre enn 2 mnd (noen plasser 6mnd) når du skal på visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
jeg kjører med 235/40/18 på min a4, med 40/40 senk! dette går helt fint! ikke noe subbing av noe slag...

 

Med 40 senk fremme kan du ha 335 dekk uten å subbe.. Så det er ikke så rart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massevis av verksteder som godkjenner bilen med senkesett og den dim'n.

 

Fikk godkjent min med senksett som ikke sto i vognkortet og 225/40-18, feil innstilte lys og heftig eksoslekkasje. Null stress :)

 

hvor var dette da? hehee kanskje jeg kan få dem til og montere det oxo? vet ikke hvor vanskli d er jeg.. hadde sikkert klart d selv men kjipt hvis jeg står å skrur å jeg fucker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor var dette da? hehee kanskje jeg kan få dem til og montere det oxo? vet ikke hvor vanskli d er jeg.. hadde sikkert klart d selv men kjipt hvis jeg står å skrur å jeg fucker noe.

Svein Aas Diesel og elektro på Kjeller (ved Kiwi).

 

Sa bare at jeg ikke fikk tid hos Biltilsynet og lurte på om de kunne være så greie å hjelpe meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår