Gå til innhold

rcfrik's Toyota Corolla XLi prosjekt [NYE BILDER S. 16 ]

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg gjort enda litt mer på bilen. Jeg bestemte meg for at felgene mine skulle bli lakka svarte i løpet av påskeferien, og det ble dem. Her er litt bilder av hvordan det hele gikk til.

 

Slik så det ut før jeg startet:

lakkering_01.jpg

 

Oppringing av bilen:

lakkering_02.jpg

 

Oisann! Noen har rappa hjula mine! :O

lakkering_03.jpg

 

Baksiden av et par felger... De ser ikke ut!

lakkering_04.jpg

 

Forsiden av en felg før vask:

lakkering_05.jpg

 

Etter vask:

lakkering_06.jpg

 

Baksiden av en felg før vask:

lakkering_07.jpg

 

Baksiden etter vask.. Dette var det beste jeg klarte og få til.. Etter å gått besjerk med diverse løsemidler i flere minutter ga jeg opp:

lakkering_08.jpg

 

Første felg ferdig lakka:

lakkering_09.jpg

 

Også litt showbilder av hvordan det så ut ferdig. Jeg ble ekstremt fornøyd, og syns det så ganske så bra ut! :D

lakkering_10.jpg

 

lakkering_11.jpg

 

lakkering_12.jpg

 

lakkering_13.jpg

 

lakkering_14.jpg

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40mm er ikke senk.. :) Hadde kjøpt to 60-fjærer, satt dem på foran, og spacet ut alle hjulene, da hadde man begynt å nærme seg noe.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40mm er ikke senk.. :) Hadde kjøpt to 60-fjærer, satt dem på foran, og spacet ut alle hjulene, da hadde man begynt å nærme seg noe.

 

 

Eirik

 

Ja, det hadde kanskje vært noe! :) Kunne blitt kult da! ;)

 

Håper du pussa over og matta ned felgene før du lakkerte de..?

 

Nop, gjorde ikke det... Fikk beskjed at det ikke var nødvendig siden det var alu... Hmm

 

Også kan jeg anbefale type felgvask spray du handler "hvorsomhelst", det funker fjell på bremsestøv og asfalt!

 

Ja, jeg har en sånn en eller anna plass.. Men jeg fant den ikke etter 20 min med leting, så da ga jeg opp..

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop, gjorde ikke det... Fikk beskjed at det ikke var nødvendig siden det var alu... Hmm

 

Alu er jo rimelig mykt materiale, så det kan godt hende det holder..

 

Jeg skal på å omlakkere ett par felger straks jeg får de i hus. Da blir det å fjerne lakken som er på med "stripper", pusse, vaske, grunne, lakke også klarlakk. Ingen vits å sluntre unna med noen av stegene, da får man igjen senere ved at det flasser, falmer og annet møkk.

 

Men men, gjort er gjort! :D

 

Noen tips her:

<- Lakkering av alu

http://www.youtube.com/watch?v=dPy8l_wZp58 <- "stripping"

Endret av dextercf

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alu er jo rimelig mykt materiale, så det kan godt hende det holder..

 

Jeg skal på å omlakkere ett par felger straks jeg får de i hus. Da blir det å fjerne lakken som er på med "stripper", pusse, vaske, grunne, lakke også klarlakk. Ingen vits å sluntre unna med noen av stegene, da får man igjen senere ved at det flasser, falmer og annet møkk.

 

Men men, gjort er gjort! :D

 

Noen tips her:

<- Lakkering av alu

http://www.youtube.com/watch?v=dPy8l_wZp58 <- "stripping"

 

Jess, gjort og gjort.. Men regner med at det skal gå bra! ;) Er uansett ikke verre enn å slipe det ned og lakke på nytt ved en senere anledning :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jess, i dag har jeg brukt litt penger igjen :P Kjøpt meg nytt luftfilter. Starta med noe billig, så dro på Biltema og kjøpte sportsfilteret de har. Ble veldig fornøyd med resultatet faktisk! :D

 

Her kommer det noen bilder av herligheten! :)

 

Jeg ble veldig fornøyd med dette!

 

luftfilter.jpg

 

luftfilter_2.jpg

 

luftfilter_3.jpg

 

luftfilter_4.jpg

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår