Gå til innhold

Min Kadett C 1979 1.2N

Ranger emnet


Tuningpower

Anbefalte innlegg

Kan du ikke lage din egen tråd? :p

 

har laga... mn må jo ha nån å bable med og da!!!

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

personlig er jeg i mot cossie!!:P i opel skal det være opel:P

 

volvo 240 aksel passer den også! men du må ha 4link oppheng som koster 3-5000kr og det kan by på problemer med godkjenning pga all svesinga som må gjøres!

 

haha;) 760 da? den e jo med sperre også, men den e vel alt for SVÆR!

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kordan monterte du turtelleren egentli? har en i bilen min.. en grønn ledning,svart og rød og oransj...vilken ledning skal til ka for noke egentli? rød og svart e sikkert pluss og minus men..hadde vert greit å hatt turtelleren i gang:P

 

dem to svarte ska t jord, rød ska kobles til tenning(same hvor bare det ikke går strøm når tenninga er av) den kvite skal kobles til instrument lys som også er kobla på tenning, og den groønne skal kobles til minus på coilen. også må du også sjekke om du har jordingsledning fra coilen og ned på fordeleren. bruk prøvelampe så slepp du å drepe instrumentet;)

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er vel ikke hver dag du studerer raketten Johan;) neste gang så blir det bare blårøyken av kadetten du ser;)

 

Disse turtellerne dere har, er det sånne store stygge dere har montert midt oppå dasjbordet som ser skikkelig wannabe dragster ut eller??

 

jeg skal hvertfall ikkje skjemme ut bilen min med noe sånt.. skal heller få i meg en 2" turteller som passer pent midt inni instrumentbordet hvor det står hvor girene er!

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er vel ikke hver dag du studerer raketten Johan;) neste gang så blir det bare blårøyken av kadetten du ser;)

 

Disse turtellerne dere har, er det sånne store stygge dere har montert midt oppå dasjbordet som ser skikkelig wannabe dragster ut eller??

 

jeg skal hvertfall ikkje skjemme ut bilen min med noe sånt.. skal heller få i meg en 2" turteller som passer pent midt inni instrumentbordet hvor det står hvor girene er!

 

jeg har en sånn liten søt turteller vertfall...har den under vedsiden der med askebegeret...eller den sto der fra før...så kan like godt stå der i festet..hmm jaja

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er vel ikke hver dag du studerer raketten Johan;) neste gang så blir det bare blårøyken av kadetten du ser;)

 

Disse turtellerne dere har, er det sånne store stygge dere har montert midt oppå dasjbordet som ser skikkelig wannabe dragster ut eller??

 

jeg skal hvertfall ikkje skjemme ut bilen min med noe sånt.. skal heller få i meg en 2" turteller som passer pent midt inni instrumentbordet hvor det står hvor girene er!

 

har en liten 2" som jeg bare har hengt opp under dasbordet foran midtkonsolen..

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel orginal motor ei stund tenker jeg!! skal begynne på Teknisk fagskole for maskinister til høsten nå så blir opptatt med 2 år skole.. så da blir vel helst pengene prioritert der!

 

men har jo selvfølgelig lyst på kvasskam,grenrør,porting og planing da!!;) men inntill videre så tenker jeg att nesten 100 hester mer enn kadetten har nå gjør meg fornøyd!!

 

Skal heldigvis hjem fra sjøen på fredag nå!! så da blir det intens skruing!! må fikse 1600 bakakselen min litt også:/ skålene er litt rustne.. så får se om jeg skal sveise de..eller bytte de ut!! alt skal selvfølgelig lakkeres opp og få en fin finnish!! skal også ta av tromlene og sjekke hvor mye bremser som er igjen!! kjekt å ha alt på stell når man først begynner!!

 

Er det noen som kunne tenkt seg Omega Bremser på Kadetten sin forresten?? calipperne skal visst passe på den.. må enten få noen til å borre om skivene eller finne noen 4X100 skiver som er like! har hørt at man får godkjent opp til 125hk med omega bremser fram og 1600 bakaksel!!;) jeg har allerede fått tak i 2.2i bremser så jeg trenger ikke omega bremsene!

 

kor mange hest for du han registrert med 2.2i bremse?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke peiling!!:P spurte ikke heller:P samma det bare den passer:P

 

i dag har jeg revet ut motoren fra omegaen og fått motoren opp på bukk!!

 

fant dessverre ut at radiatoren var for bred for kadetten, og at bensinpumpa var inni bensintanken.. så da var det to nye ting som kom inn på handlelisten!

 

har også funnet ut at jeg skal ha 2.2i svinghjul! i håp om å få motoren litt kvikkere!!

 

skal prøve å få ordnet noen bilder i morgen elns..

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår