Gå til innhold

Min Kadett C 1979 1.2N

Ranger emnet


Tuningpower

Anbefalte innlegg

først å fremst få satt i 2.4 og få det til å funke.. og forhåpentligvis skaffe meg 1600 forstilling før neste Eu kontroll som er om 1,5 år!!

 

har forresten Sabelt "rally" ratt i bilen!!:D utrolig deilig å sladde med på vinteren!!

 

har også planer om å fikse opp bagasjerommet med skikkelig gulv og vegger som er trekte med stoff!!:)

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det forskjellig lås(nøkkel) på svits, bakdør og sidedører på kadetten orginalt?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mine to kadett c er det forskjellig nøkkel vertfall.. den til svitsen passer bare til sidedørene..og en annen nøkkel til bakluka..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja.. med meg passer den til svitsen bare til bakluka. har ikke nøkkel som virker til side dørene:S

har du bilder av kvite baklys til kadetten? lure på om dem e finare enn org. lyktene... hvor store felger har du på dine kadetter?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja.. med meg passer den til svitsen bare til bakluka. har ikke nøkkel som virker til side dørene:S

har du bilder av kvite baklys til kadetten? lure på om dem e finare enn org. lyktene... hvor store felger har du på dine kadetter?

 

hmmm..hvor er den nøkklen til dørene blitt av da egentli?

har ikke bilde nei..men har sett bilde..ser greit ut det, har orginale selv..men tenkte å bytte til helt røde baklykter eller sota..hmm men får se...på kadetten som jeg har pussa opp og kjo og hei er det 13" helger med 205/60/13 fremme og 235/50/13 hjul bak..subber litt i skjermene vist folk sitter på...har uansett plass til max en i framsetet og en lett person bak fører setet..hehe.. på delebilen min står det bare 13" vanlige stålfelger..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt røde baklykter syns jeg er finest!!! skal ha det på min hvertfall!! er orginale intill videre.. soting er ikke noe for meg!!:P er for harry syns jeg!!

 

har ei uke igjen på sjøen nå så da begynner jeg å plukke omegaen i filler og flytte over kadett 1600 CIH motorfester og bunnpanne!!

 

eneste jeg lurer litt på nå er kobling av ledningsnett egentlig.. men finner vel ut av det.. får følge med på hvor ledningene på omegaen står og merke de!:afro

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..hvor er den nøkklen til dørene blitt av da egentli?

har ikke bilde nei..men har sett bilde..ser greit ut det, har orginale selv..men tenkte å bytte til helt røde baklykter eller sota..hmm men får se...på kadetten som jeg har pussa opp og kjo og hei er det 13" helger med 205/60/13 fremme og 235/50/13 hjul bak..subber litt i skjermene vist folk sitter på...har uansett plass til max en i framsetet og en lett person bak fører setet..hehe.. på delebilen min står det bare 13" vanlige stålfelger..

 

ska ringe å høre med han jeg kjøpte den hos om det e normalt at dørene ikke ska gå annt å låse:P har orginale jeg også. 205 foran blir ikke det litt tungt uten servo? jeg også har noen sinnsykt "feite" stålfelger! dem e råååe!

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt røde baklykter syns jeg er finest!!! skal ha det på min hvertfall!! er orginale intill videre.. soting er ikke noe for meg!!:P er for harry syns jeg!!

 

har ei uke igjen på sjøen nå så da begynner jeg å plukke omegaen i filler og flytte over kadett 1600 CIH motorfester og bunnpanne!!

 

eneste jeg lurer litt på nå er kobling av ledningsnett egentlig.. men finner vel ut av det.. får følge med på hvor ledningene på omegaen står og merke de!:afro

 

det e 2.4i du har sant? rekke fire? for du inn 3000 maskin uten for masse ombygging? :P

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt røde baklykter syns jeg er finest!!! skal ha det på min hvertfall!! er orginale intill videre.. soting er ikke noe for meg!!:P er for harry syns jeg!!

 

har ei uke igjen på sjøen nå så da begynner jeg å plukke omegaen i filler og flytte over kadett 1600 CIH motorfester og bunnpanne!!

 

eneste jeg lurer litt på nå er kobling av ledningsnett egentlig.. men finner vel ut av det.. får følge med på hvor ledningene på omegaen står og merke de!:afro

 

det blir nok helt røde...vertfall det som er planen..soting kan bli litt for harry,men kan være stili og,. men men hver sin smak..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska ringe å høre med han jeg kjøpte den hos om det e normalt at dørene ikke ska gå annt å låse:P har orginale jeg også. 205 foran blir ikke det litt tungt uten servo? jeg også har noen sinnsykt "feite" stålfelger! dem e råååe!

 

svinge uten servi med 205 funker fint for meg vertfall..synst det er helt greit og egentli helt vanlig som om det sku vert 165 dekk på ellernoe....du har noe feite stålfelger ja? sleng ut bilde da;)? er helt galen etter så sjå dei:P hohohoho

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel orginal motor ei stund tenker jeg!! skal begynne på Teknisk fagskole for maskinister til høsten nå så blir opptatt med 2 år skole.. så da blir vel helst pengene prioritert der!

 

men har jo selvfølgelig lyst på kvasskam,grenrør,porting og planing da!!;) men inntill videre så tenker jeg att nesten 100 hester mer enn kadetten har nå gjør meg fornøyd!!

 

Skal heldigvis hjem fra sjøen på fredag nå!! så da blir det intens skruing!! må fikse 1600 bakakselen min litt også:/ skålene er litt rustne.. så får se om jeg skal sveise de..eller bytte de ut!! alt skal selvfølgelig lakkeres opp og få en fin finnish!! skal også ta av tromlene og sjekke hvor mye bremser som er igjen!! kjekt å ha alt på stell når man først begynner!!

 

Er det noen som kunne tenkt seg Omega Bremser på Kadetten sin forresten?? calipperne skal visst passe på den.. må enten få noen til å borre om skivene eller finne noen 4X100 skiver som er like! har hørt at man får godkjent opp til 125hk med omega bremser fram og 1600 bakaksel!!;) jeg har allerede fått tak i 2.2i bremser så jeg trenger ikke omega bremsene!

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgen heter "supaslot" og er fra allycat serien som ble solgt hos eiker motorshop på 90 tallet. felgen kom orginalt i krom og i disse størrelsene..

 

6x13

7x13

8x13

6x14

-Opel Kadett c 1976 caravan

-Opel kadett c 1977 sedan

-Opel kadett c 1979- banebil

-Opel ascona b black jack-

-opel omega b 2.5v6 sedan-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår