Gå til innhold

Min Kadett C 1979 1.2N

Ranger emnet


Tuningpower

Anbefalte innlegg

felgen heter "supaslot" og er fra allycat serien som ble solgt hos eiker motorshop på 90 tallet. felgen kom orginalt i krom og i disse størrelsene..

 

6x13

7x13

8x13

6x14

 

tøft:) sku hatt noe sånt i 8x13:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir vel orginal motor ei stund tenker jeg!! skal begynne på Teknisk fagskole for maskinister til høsten nå så blir opptatt med 2 år skole.. så da blir vel helst pengene prioritert der!

 

men har jo selvfølgelig lyst på kvasskam,grenrør,porting og planing da!!;) men inntill videre så tenker jeg att nesten 100 hester mer enn kadetten har nå gjør meg fornøyd!!

 

Skal heldigvis hjem fra sjøen på fredag nå!! så da blir det intens skruing!! må fikse 1600 bakakselen min litt også:/ skålene er litt rustne.. så får se om jeg skal sveise de..eller bytte de ut!! alt skal selvfølgelig lakkeres opp og få en fin finnish!! skal også ta av tromlene og sjekke hvor mye bremser som er igjen!! kjekt å ha alt på stell når man først begynner!!

 

Er det noen som kunne tenkt seg Omega Bremser på Kadetten sin forresten?? calipperne skal visst passe på den.. må enten få noen til å borre om skivene eller finne noen 4X100 skiver som er like! har hørt at man får godkjent opp til 125hk med omega bremser fram og 1600 bakaksel!!;) jeg har allerede fått tak i 2.2i bremser så jeg trenger ikke omega bremsene!

 

ja omegaen e jo 5 bolts. passe 1600 bakaksling rett på?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svinge uten servi med 205 funker fint for meg vertfall..synst det er helt greit og egentli helt vanlig som om det sku vert 165 dekk på ellernoe....du har noe feite stålfelger ja? sleng ut bilde da;)? er helt galen etter så sjå dei:P hohohoho

 

åja.. må ha meg nye sommerdekk og felga.. steike ja, dem e råe!!

finn ikke helt ut av kossn du sett inn bilde:S har faktisk montert biltema turteller på kadetten idag;; ;P haha

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passer rett på den ja!! men er anna innfestning på mellomakselen.. men den må klippes og limes uansett med ett større motor;)

 

åja;P ascona den står på sant?

lage ny sånn trå greie... to sek

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk.. men har du vurdert å lage deg en egen tråd der du kan diskutere bilen din?:P halvparten på tråden her er om kjærra di:P

 

haha

jepps

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja;P ascona den står på sant?

lage ny sånn trå greie... to sek

 

1600 akslinga nei?? kommer fra Kadett c med 1.6s Cih motor den!!;) likens som motorfestene og bunnpanna jeg har kjøpt!!

 

du kan bruke ascona A bakaksling.. men den er 1 cm breiere.. men den tror jeg også passer rett på.. hvertfall uten stor modifikasjoner:)

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 akslinga nei?? kommer fra Kadett c med 1.6s Cih motor den!!;) likens som motorfestene og bunnpanna jeg har kjøpt!!

 

du kan bruke ascona A bakaksling.. men den er 1 cm breiere.. men den tror jeg også passer rett på.. hvertfall uten stor modifikasjoner:)

 

kor fikk du tak i deler fra den kadetten da? korfor bruke du dem motorfestene og bunnpanna da? skulle du ikke ha omega maskin?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner en som kjenner en som kjenner en som har deler.. osv:P må være på jakt for å finne slike deler:P

 

men om du har fulgt med litt så hadde du fått med deg at du må ha motorfester og bunnpanne fra kadett 1.6 eller ascona/manta B med CIH motor for å kunne bruke hvilken som helst CIH motor( dvs 1.6,1.9,2.0,2.2,2.4 ) bunnpannen på omega og rekord har oljesumpen plassert foran på motoren, og på kadett så må du ha sumpen i bakkant for å ikke kræsje med travers!;) motorfestene er også annerledes. vet ikke hvordan men tipper at det er forskjellig lengder mellom motorfestene!!

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner en som kjenner en som kjenner en som har deler.. osv:P må være på jakt for å finne slike deler:P

 

men om du har fulgt med litt så hadde du fått med deg at du må ha motorfester og bunnpanne fra kadett 1.6 eller ascona/manta B med CIH motor for å kunne bruke hvilken som helst CIH motor( dvs 1.6,1.9,2.0,2.2,2.4 ) bunnpannen på omega og rekord har oljesumpen plassert foran på motoren, og på kadett så må du ha sumpen i bakkant for å ikke kræsje med travers!;) motorfestene er også annerledes. vet ikke hvordan men tipper at det er forskjellig lengder mellom motorfestene!!

 

åja, så pass! har nettopp kjøpt bilen, så jeg må sette meg litt inn her.. så viss jeg ska bytte maskin til foreksempel 2.4i så meg jeg bytte bunnpanne? og den passer? hva med 2.6 eller 3000 motor da?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du bør søke og lese litt;) 2.6 dualram og 3.0 24V motorene er rekkeseksere!! og er derfor mye lengre!!! du KAN bygge om 3.0 toppen til å passe CIH motorene... men det innebærer kapping og sveising og mye arbeid som bare de mest erfarne burde prøve seg på;)

 

vet jo at det e sekksera da! rekke fire med tre liter og 24v e jo normalt;) ååådu.. kossn e det med cossy maskine da? har lest volvo bakakslinge ska passe bra..

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja.. må ha meg nye sommerdekk og felga.. steike ja, dem e råe!!

finn ikke helt ut av kossn du sett inn bilde:S har faktisk montert biltema turteller på kadetten idag;; ;P haha

 

kordan monterte du turtelleren egentli? har en i bilen min.. en grønn ledning,svart og rød og oransj...vilken ledning skal til ka for noke egentli? rød og svart e sikkert pluss og minus men..hadde vert greit å hatt turtelleren i gang:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår