Gå til innhold

Min Kadett C 1979 1.2N

Ranger emnet


Tuningpower

Anbefalte innlegg

synst eg såg her i tråden din at ang senkesettet så skulle du ha spax dempere? har sjøl bestilt 60 k.a.w senkesett med spax krypton korte dempere til:) kor mye betalte du for ditt senkesett?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du gjort noke med hjulbuane foresten? få eine bilde såg det ut so du du har bretta opp kanten eller skjært av litt...såg så fine ut hehe

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte vel ca 2måneder på bygget.. og da slet jeg noen uker med at den ikke startet! det går ganske greit å sette i motor egentlig.. er bare å få i de rette delene og montere, ,måtte borre nye hull til girkassetraversen, slipe av litt utstikkere på girkassa, sveise ny mellomaksel, ellers var det ganske rett frem!

 

det jeg har gjort med hjulbuene er å valse de.. men var veldig uheldig bak, så det ble spenn i karroseriet så det ble bulker over hjulbuene.. så har bestemt meg for å sveise inn golf 1 hjulbuer!!

 

Holder forresten på med å fjerner litt rust underbaksetet og lakker opp igjen det.. og så har jeg fjernet alle stolene og slik og skal inn med sparco bøttestoler og 4punktsseler i morgen!

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha,hmm kossn valsa du hjulbuene da? tenkte å få den kanten på framskjermene opp under og kutte litt bak...veit ikkje enda om eg vil skjermbredde bilen med golf 1 buer..eller sånn i det heiletatt då.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville heller gått ned i dekk og felg størrelse istede for å ødelegge med golf buer. men hvis du på død å liv skal bygge ut så ta buene fra en annen kadett c og bygg ut med disse, bygger vel ut 1cm og klemm inn inner kanten, så blir det plass. da ser det nesten ikke ut som du har utbygger heller, mye finere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bruke kadett c 1.6s motorfester og bunnpanne, ledningsnettet er ganske enkelt, bare 3 ledninger du trenger for å få start, resten er bare å plugge sammen!, forstillinga var grei å bytte.. rundt 10 bolter bare!

 

 

 

Takk for svar! Må bare spørre om eit par ting til: Passa motoren rett ned på 1600 festa? Og åssen var det med girkassefesta?

Då trur ikkje eg det ikkje var meir eg skulle spørre og mase om... hehe.

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men det er deg det:P hadde ikke vært noe tøft om alle hadde hatt samme smak heller! om jeg skal ha andre hjulbuer enn golf så skal jeg bruke Rekord E2 buer!

 

og Einart: hvordan jeg valset? jo jeg brukte ei hjulbue valse!:P

 

aha..hehe hmm kor får man tak i hjulbue valse da?:P kordan ser rekord e2 buene ut egentli? har tilbud om å kjøpe golf 1 buer ferdig tilpasset..men får se..ja og så 1.8 manta bunnpanne..til min neste motor:P første omgang blir det å ha en kompis av meg sinn 1.2s med slipt topp og høgere komprisjon.går bedre..hehe har sitt det sjøl:P

 

men ang senkesettet ditt..vilken type fjærer bruker du? og du hadde spax dempere?`er bilen bra stiv da eller? venter på senkesettet i posten så:P men 60mm senk..blir det 60mm senk da eller? dei fleste kadetter med senkesett ser så høge ut:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og foresten..den vifta på radiatoren din..er det noke du har berre satt på løst og kobla til strømmen? litt lyst å få vekk den lille orginale og sette på en større men må vell ha en sånn type vifte du har muligens pga vifta på 1.2 motoren kommer for langt bak om eg må ha vekk hele radiator holderen liksom...men får sjå..

 

men går kadetten din bra med 2.4 motoren eller? fliser du dei fleste fks?`:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg laga min egen valse, men du får kjøpt på gasolin.no tror jeg!

senkesettet mitt er 60mm apex med spaxdempere på den hardeste innstillingen, fjærer max 2cm

 

motor passer neddi med 1600 fester ja.. girkassefesta er bare å borre nye hull i dørken den.. og lage gummi gjennomføringer!

 

har du ikke 1.2 motor fra før da?? ser ikke vitsen i å fjerne den da:P

har kobla vifta mi på bryter bare.. skal ordne til termostat en gang i fremtiden!

 

195NM fungerer greit i en kadett c det ja!!;) kjører ikke fra alle da:P hvertfall ikke en kadett utpå her med cosworth og nesten 300hk!!:D

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår