Gå til innhold

bremsen henger foran

Ranger emnet


petterb

Anbefalte innlegg

Heisann har funnet ut at bremsen på høyre forhjul ligger på hele tiden nå.

 

Dette er ganske plagsomt ettersom skvine blir veldig varme, og ett bensinforbruk som er alt for høyt i tilegg til dårligere akselrasjon.

 

Lurer på om noen vet hvordan jeg kan fikse dette?

har sjekket gliderne på bunn. fikk bare ut den ene for på den andre var skruen rundet :( tips til å få av skruen?

Kan det bare være at gliderne har satt seg fast? den ene jeg sjekket var helt fin men tørket av og smørte den.

 

Trenger noen tips på hvordan å fikse dette. Og er det farlig å kjøre med dette i lengden? knekte nemelig drivakslingen min på den siden for litt siden og lurer på om det kan ha vært pga dette...

 

Om noen kunne reparert det for meg hadde jeg vært mer enn villig til å gi dem lønn for strevet ;) holder til i fredrikstad foresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil er detta snakk om ??

 

Det kan være stemplet(ene) som henger fast pga f.eks rust eller skitt. Eneste muligheten, er vel å enten få delt kaliperen, gjort rent, smurt opp og byttet pakninger osv i den, samt muligens bytte glider om du finner ut at du trenger dette pga den som er rund.

 

Den som er rund kan du få av ved å bruke ei såkalt sveisetang. Det meste løsner da.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :) finns ingen guide på hvordan må gjør det her? eller forklaring i grove trekk på hvordan jeg fikser den? feks ting jeg ikke må gjøre osv(feks ikke bremse etter jeg har tatt av bremsen fra skivene =P) ja må faktisk vite slike elemtære ting =P

 

takk for link til tanga ;) den skal jeg dra og kjøpe i mårra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du _MÅ_ lufte systemet etter du har fått montert alt på igjen.

 

Har aldri vært borte i din type bil, men kan for klare sånn generelt hva som må gjøres.

 

 

1: Jekk opp bilen.

2: Ta av hjulet.

3: Skru løs kaliperen fra skiva. (Ikke helt løs, men løsne skruene)

4: Skru av bremseslangene/rørene som går inn på kaliperen. (Ha ei bøtte ol under).

5: Ta av kaliperen helt.

6: Fjern bremseklossene.

7: Bruk ei tang etc til å klemme stemplet(ene) inn. Er det ikke sjangs i å klemme de(t) inn i kaliperen, må nok hele greia overhales. Klarer du fint å klemme de(t) inn, er det nok gliderene som er problemet.

8: Løsne alle gliderene.

9: Tørk dem ren.

10: Puss med fint sandpapir på gliderene, smør fett/Grease på og monter igjen. Sjekk at dem glir lett inn og ut.

 

Om gliderene og stemplene nå kan beveges uten spesielt mye makt, (tenker da på stemplet(ene)), er kaliperen i orden. Monter i omvent rekkefølge..

:)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for en veldig bra forklaring :D tror nok jeg skal få til det der ;) tror nok det er stempelet som må overhales for får egentlig ikke rikka det noe som helst =P

Men skal kjøpe meg ett rep sett i mårra ;) fikk kjøpt meg en sveisertang i dag å :) så nå skal det nok bli bra vettu :)

 

takker for masse bra hjelp og bra besvaring av spørsmål esbandos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår