Gå til innhold

HJELP-Motorfusk B230FK?

Ranger emnet


TurboKoi

Anbefalte innlegg

*gjesp* Hjemme fra nattjobbing og sovner vel straks inn =P

 

Du kan velge strømpe eller biltema-filter selv..hehe, filteret er soleklart tryggest, mens strømpa er soleklart billigst og enklest.

 

1,3 er ikke no "for lavt" forbruk...ca normalt om du ikke flater jernet i hver aks =P

 

-0,8 viste min FT med A-kam og...gikk fra -0,6 til -0,8 etter Kam-byttet, så det er nok veldig normalt.

 

God natt! (eller god morgen=P)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei, såpass..Hehe..nå reiser jeg på jobb..blir vel et biltema suicide filter da tenker jeg..koster 159kr..omtrent like mye som et sokkepar..jaja..Sov godt;)

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde med nytt luftfilter idag..gromt biltema filter :D

 

men den kutta som vanlig :( det som er litt spesiet er at når den kutter..stangnerer den på en måte..f.eks i 3 giret i 60kmt. bånn gass..kutter den på 1,1bar ca.4500rpm. slipper jeg opp gassen litt kan jeg presse på litt til før det kutter..

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så definitivt bensinleveransen som gir seg.... Bensintrykk...bensintrykk...bensintrykk.... ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...

 

Bensinpumpa? Jeg har en progressive BTR..1,2:4 ..men den var jo helt rar :( Mulig jeg får stilt inn bensintrykket ordentlig i helgen..vet om en kar som har en sånn lamdamåler..

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjørte med progresiv btr på min 940, 1,4:1 justerte den inn uten bredbåndslambda eller manometer. Kanskje litt risky men det gikk greit. HAr kjøpt meg bredbåndslambda og hadde godt med bensin på full pådrag. AFR lå på ca 10. Justerte opp bensintrykket til eg fikk feilmelding på for feit blanding og litt tilbake. Men det er nok best å gjøre det skikkelig. Hvilket merke er det på btr? Er det en malpassi? Er membranen i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

beklager sent svar..ja, det er en malpassi 394 HR. Bestilt hos Volvo spesialisten Iglebæk for et par mnd siden..jeg montere den rett på og justerte også uten manometer eller bredbåndsmåler ettersom den forsatte og kutte..neste nå blir å montere ny hovedpumpe og ny strammere Garrett wg 0,9bar.

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager sent svar..ja, det er en malpassi 394 HR. Bestilt hos Volvo spesialisten Iglebæk for et par mnd siden..jeg montere den rett på og justerte også uten manometer eller bredbåndsmåler ettersom den forsatte og kutte..neste nå blir å montere ny hovedpumpe og ny strammere Garrett wg 0,9bar.

Samme regulatoren som eg hadde det. Ble bedre på min bil med en linjær. Har du sjekket hvordan tennpluggene ser ut? Fargen på de kan gi deg en pekepinn på blandingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhet:

 

Nå går 940 vogna mi krute godt og reint på både tomgang og ved fult pådrag;) Yeehaw!! Har verken montert ny bensinpumpe eller BTR.

 

Og utnevne feilen er jeg litt usikker på, men etter følgende inngrep ble den endelig god som gull iallefall:

 

-Byttet ut WG'en med en ny strammere Garrett WG (IPD usa).

-Monterte ny WG slange med en liten custom bleedventil.

-Byttet slangeklemmere på Turboslange og mellom LMM/Luftfilteret.

 

Turboen har nå en raskere spool up og holder fint på ladetrykket helt ut på rødsona. Kjører med 1,1 bar i ladetrykk og bilen har igrunn aldri vært så fresh :D Digg!

 

Takk for alle innspill. Blir vel litt motor oppgraderinger med tiden..300 hk hadde vært morro ;)

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme regulatoren som eg hadde det. Ble bedre på min bil med en linjær. Har du sjekket hvordan tennpluggene ser ut? Fargen på de kan gi deg en pekepinn på blandingen.

 

Tennpluggene var forøvrig lyse sjokobrune nå ;)

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår