Gå til innhold

Hjelp 2 kasser?

Ranger emnet


RobinDrift

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvordan det blir om 1 kasse med 2 12" står og spiller mot hattehylle med bassrefleksrør og en annen kasse med 2 10" spiller mot baklysa og begge har egen forsterker

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med det samme vi er innpå dette tema.

 

Kan to identiske 12" i kasse uten skillevegg føre til utfasing av hverandre.siden det er samme lydbølgene mot hverandre og vil dermed kanselere hverandre? Men alt er ikke altid logisk så lurer litt på om jeg burde hatt en skillevegg mellom subbene? (skader jo ikke å slenge opp en, men gidder ikke ekstra arbeid om det ikke er særlig hensiktsmessig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med det samme vi er innpå dette tema.

 

Kan to identiske 12" i kasse uten skillevegg føre til utfasing av hverandre.siden det er samme lydbølgene mot hverandre og vil dermed kanselere hverandre? Men alt er ikke altid logisk så lurer litt på om jeg burde hatt en skillevegg mellom subbene? (skader jo ikke å slenge opp en, men gidder ikke ekstra arbeid om det ikke er særlig hensiktsmessig)

 

spørs på elementet det der du. noen klarer fint å ha en romkamerat mens noen ikke vil ha det å vil stå alene. noen får mer booom da

musikk uten bass er som jenter uten pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må jeg også komme med ett tileggspørsmål til det der paul (er ikke ment å være frekk, men vil liksom vite teorien bak det)

 

Hvorfor er det forskjell på elementer? alle lager vel de samnme svingningene i lufta? eneste forskjellen på disse er hvor kraftige disse svingningene er, og bølgelengden osv. hadde man hatt to forskjellige elemtenter kunne jeg vært enig med deg. Men har man to identiske elementer så burde det vel blitt samme prinsipp for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må jeg også komme med ett tileggspørsmål til det der paul (er ikke ment å være frekk, men vil liksom vite teorien bak det)

 

Hvorfor er det forskjell på elementer? alle lager vel de samnme svingningene i lufta? eneste forskjellen på disse er hvor kraftige disse svingningene er, og bølgelengden osv. hadde man hatt to forskjellige elemtenter kunne jeg vært enig med deg. Men har man to identiske elementer så burde det vel blitt samme prinsipp for alle?

 

noen elementer er sånn. prøv å kjøp to JBL Power 12". prøv de først i en kasse uten skille vegger og derefter i en kasse med skillevegger. hører du ikke forskjell da så får du høre en gang til.

noen bassere er nøye på at de får det rommet(i liter) som dem er lagd for, for å spille og yte max!!

musikk uten bass er som jenter uten pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha så det er egentlig det det går på? at de må ha den literen de er beregna for ja :) Men oki det kan jeg forstå ;)

 

Noe peiling på om pioneer 3004 spl er kresen på det a?

 

om du har portet kasse er det viktig at dem får riktig. de er jo testet ut på labben hos pioneer. de finner riktig liter

mål og sier hva den trenger for å spille best. den literen du har oppgitt på dine basser gjelder. hehe.

lover deg t de spiller bedre/hardere med riktig litermål og riktig størrelse på portene.

musikk uten bass er som jenter uten pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med det samme vi er innpå dette tema.

 

Kan to identiske 12" i kasse uten skillevegg føre til utfasing av hverandre.siden det er samme lydbølgene mot hverandre og vil dermed kanselere hverandre? Men alt er ikke altid logisk så lurer litt på om jeg burde hatt en skillevegg mellom subbene? (skader jo ikke å slenge opp en, men gidder ikke ekstra arbeid om det ikke er særlig hensiktsmessig)

 

Hvis to like elementer står i samme kasse så vil dette ikke ha noen særlig innvirkning på hverandre.

Er elementene av forskjellig modell/merke/størrelse etc så kan resultatet bli utfasing.

 

Personlig bygger jeg alltid med separate kammer på alle subwoofere!

Gammel vane kanskje...

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis to like elementer står i samme kasse så vil dette ikke ha noen særlig innvirkning på hverandre.

Er elementene av forskjellig modell/merke/størrelse etc så kan resultatet bli utfasing.

 

Personlig bygger jeg alltid med separate kammer på alle subwoofere!

Gammel vane kanskje...

 

Mvh

Pål

 

blir nok best sånn ser du

musikk uten bass er som jenter uten pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår