Gå til innhold

Mista Lappen

Ranger emnet


Somme

Anbefalte innlegg

Hei, var jo så uheldig å mista lappen idag. Men har et par spm ang søking om å få den tilbake.

 

Jeg ble måt på en lang oversiktelig strekkning under en forbikjøring, fikk selv se målingen å han som hadde målt meg sa selv at han ville vente med å måle til jeg var ferdig for å se om jeg roet meg ned, men da hadde han ikke fått måling av meg. Det var også tørre veier om det har noe å si. De hadde målt meg i 120 i 80 sona. Har hatt lappen i 5-6 mnd uten noen prikker eller overtredelser før.

 

 

 

Men nå lurer jeg på Hvor lenge kan jeg forvente å vere uten lappen? 3mnd?, Å ca hva blir boten på?, Må jeg har oppkjøring på nytt? Burde jeg søke om å få den tilbake?

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

du skal ha JÆVLA god grunn for å kunne få igjennom en søknad om å få lappen tilbake. dette går som regel ikke i orden. folk kan si det bare er til å få en underskrift av sjefen om at du er avhengig av den i jobbsammenheng, men da får du bare til svar at hvis du va avhengig av lappen så burde du tenkt på det før du brøyt fartsgrensa.

 

har vært i dialog med politi og trafikkstasjonen sjøl ang å få søke om å få lappen tilbake. jeg blei fratatt lappen grunnet manglende obligatorisk teori:( fikk bare beskjeden på trafikkstasjonen: "hvorfor har du ikke tenkt på å ta det FØR det var for sent?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke bli mer enn 3 mnder. Må nok ha ny oppkjøring.

 

Mista lappen på noe samme måte som han forklarer, politiet sa 3 måneder til meg. Men når brevet kom sto det 4 måneder, når jeg snakka med politiet så sa de at 4 måneder var som regel det som ble gitt ved slike overtredelser og så ferskt førerkort..

 

Fikk 8500 i bot atpå til, så det er vel bare å sette seg til å spare;) hehe

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordne deg et busskort. Du kommer ikke til å kjøre på en stund, i allefall ikke lovlig. Skal man kjøre over lappe-grensa må man være forsiktig, det er i allefall jeg. Alle kan jo bli tatt, men kjører man litt fort og så ser om man etterpå kan kan kjøre fort uten å bli stoppet er sjangsen ekstremt minimal for at man kan bli tatt. Lykke til videre da. Du må sikkert ha ny oppkjøring. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 3mnd uten lappen slapp å ta oppkjøring osv på nytt :(

 

Du har hatt lappen i 5-6mnd og slapp oppkjøring?

 

Ehm, her er det noe galt. Du har en prøvetid på 2 år, og mister du lappen innenfor prøvetiden er det !obligatorisk! med oppkjøring OG teoriprøve, samt noen "oppfriskningskjøretimer"

 

Det blei jeg slengt i trynet med da jeg mistet lappen rett før jul 2006.. 2,5mnd med kort - 126km/t i 90-sona(jeg var bare 1(EN) kilometer over lappgrensa) resulterte i 3mnd 7500,- i bot og full førerprøve.. Dette fikk jeg altså kastet i trynet i retten(tingretten), i brev fra politiet, av trafikkstasjonen, av kjørelæreren min og av den lokale politistasjonen!

 

Så slapp du oppkjøring, er det gjort en stor feil!! FY faen du er heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt lappen i 5-6mnd og slapp oppkjøring?

 

Ehm, her er det noe galt. Du har en prøvetid på 2 år, og mister du lappen innenfor prøvetiden er det !obligatorisk! med oppkjøring OG teoriprøve, samt noen "oppfriskningskjøretimer"

 

Det blei jeg slengt i trynet med da jeg mistet lappen rett før jul 2006.. 2,5mnd med kort - 126km/t i 90-sona(jeg var bare 1(EN) kilometer over lappgrensa) resulterte i 3mnd 7500,- i bot og full førerprøve.. Dette fikk jeg altså kastet i trynet i retten(tingretten), i brev fra politiet, av trafikkstasjonen, av kjørelæreren min og av den lokale politistasjonen!

 

Så slapp du oppkjøring, er det gjort en stor feil!! FY faen du er heldig :)

 

 

nja fikk noe de kalte "strafferabatt" da jeg hadde samtykket på stedet og de selv sa det var "litt uetisk" å måle meg under forbikjøringen. Men er ikke noe Jurist jeg er bare glad jeg slipper å ta oppkjøirng osv på ny

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 og jeg mista lappen i går (20. April)..Faaan så surt, hadde 142 i 100 sona...Man trenger vel ikke oppkjøring på nytt om man mister lappen for under 6 måneder? Er det over det er det vel ny oppkjøring? Sånn jeg har skjønt det hvertfall...

Men noen som vet om man kan kjøre lett motorsykkel eller moped? Man må vel søke om det eller noe?...Hater at jeg må ta buss og T-bane, utrolig hvor mye glede man har av bilen babyhmm?

alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår