Gå til innhold

Prøvde clay for første gang i dag jeg

Ranger emnet


LatSaab

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Ricardo clay med lube, prøvde det idag, ble jo imponert over hvor møkkete bilen var, å trodde jeg hadde gjort det store når jeg fikk bilen så ren som jeg fikk, men når jeg skulle kjøre bilen ut for å spyle av den etterpå ble begeistringen brått dempet ja, FULLT AV STRIPER!!!!!

så min erfaring med clay er at det er no dritt!!!

mulig jeg har gjort det feil, men jeg gjorde som flesteparten sier, bruk godt med lube, virket det, nei...

Einseth Bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN det er jo nettopp det at Clay skal brukes helst kun 2 ganger i året pga den tørker lakken. Og man bruker sjeldent clay alene, er jo en selvfølge å polere til. Iallefall for min del. Jeg clayer ikke biler uten å polere etterpå. Clayen er jo et pre-step til polering.

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gikk over med rens polering og voks, brukte swissvax, jeg fikk så dype riper at jeg fortsatt hadde dem under alt arbeidet jeg hadde gjort, har nå brukt en polering med slipemiddel (menzerna 106ff) Det gjorde lakken som ny igjen heldigvis.

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått riper med MG Quick Clay, (og har sannsynligvis brukt den mer enn andre på forumet her) men så har jeg også alltids vært j* nøye med rengjøringen først... hadde vært ultrakjipt å ende opp med å lage riper på en bil man demonstrerer på :P

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg clayet en golf 4 først, uten at den fikk så mye ekstra riper, denne hadde masse swirls fra før av da, i motseting til min som var strøken. Kan ha vært nok hvis jeg hadde noen få støv/sand korn som jeg ikke har klart å se i bøtta jeg hadde varmtvann og clayen i... Men er bare å prøve på et lite feldt på bilen først, som ikke er så godt synlig, å sjekke der om det blir riper før du drar over hele bilen, som jeg gjorde... Kan også hende at lakken min ikke tåler clay, (ceramic clear klarlakk)

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper? er ikke bare rester av clayen da? hender den legger igjen litt produkt, men ikke riper, da er det noe dritt på claybaren som gjør det ikke clayen i seg selv. Bilen bør behandles etter claying, har vært borti selv at det har lagt seg igne rester etter baren på bilen (spess sorte biler) mend et fjerner du med lakkrens og det som nører med da.

 

Uansett....HUSK:

 

-Vask bilen GODT før du starter

-HT vasker er å anbefale, samt såpe inn bilen FØR vask, dette hjelper til å fjerne nos, gjerne de store nuppene

-Tørk gjerne bilen, men det er ikke et must så fremt den er skikkelig ren

-Vask godt nedrest på sidene

-Ikke clay når det er kaldt

-Brett baren ofte

-Spray både lube på panel og clay før du starter

-Lette bevegelser frem og tilbake, claybaren skal ikke åpresses på lakken men jobbes lett.

-Inspiser baren ofte, skyll den i vann og bra fingrene over den for å sjekke om det er noe på den

-Start på taket og jobb deg rundt, samme som ved vask

-Clay frem og tilbake ikke rundt og rundt

-IKKE legg claybaren i en bøtte der den synker til buns, putt den i en brødpose feks først så den ikke tar med seg noe fra bunnen av bøtt opp og på bilen, da blir det GARANTERT riper

 

MG quick clay er bra saker, en av de beste som er å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått riper med MG Quick Clay, (og har sannsynligvis brukt den mer enn andre på forumet her) men så har jeg også alltids vært j* nøye med rengjøringen først... hadde vært ultrakjipt å ende opp med å lage riper på en bil man demonstrerer på :P

 

Jeg har også god erfaring med MG Quick Clay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår