Malfred Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 1991–1999 B6304F — 2.9 L (2922 cc) DOHC 24v Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Var ingen diesel nei;) Er det prat om 91-94, så var det noen barnesykdommer. Høy slitasje på kam'er og sylinderforinger, mulig dette ble fikset på garanti i den tiden? Er også for smal registerreim på de første, så vær nøye med bytte. sen 94 og opp, er knallgode motorer. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Var ingen diesel nei;)Er det prat om 91-94, så var det noen barnesykdommer. Høy slitasje på kam'er og sylinderforinger, mulig dette ble fikset på garanti i den tiden? Er også for smal registerreim på de første, så vær nøye med bytte. sen 94 og opp, er knallgode motorer. ok.. så er det bånn i bøtta eller hvordan ligger den an i forhold til B230ET vs B230FT/FK ?? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Ser nå at de fleste uansett går greit med høy km.stand, men er ikke uvanlig at toppen er overhalt på rundt 200.000km. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pappnese Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Jeg har nylig kjøpt meg en god 960, eneste var at jeg krevde at motoren skulle byttes før jeg kjøpte den grunnet sprekk i blokka, og det ble gjort. Den "nye" motoren skal være en 91-modell, gått såvidt over 200.000. Høy slitasje på kam'er og sylinderforinger Er det noen måte jeg enkelt kan sjekke for slitte kammer og sylinderforinger på? Den går forøvrig fint, men jeg har ingen tilsvarende bil å sammenligne drag med, så om den går bra nok vet jeg ikke. Har forøvrig mistanke om at dette er en tidlig testutgave eller noe da motornummeret er noe med 1001008, og det jeg tror er støpedatoen støpt inn i blokka ser ut til å være en dato i juli 1990, samt at den har hatt en manuell girkasse, som vel 960 ikke ble levert med. Litt for dårlig med papirer på motoren dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Kan det tenkes at 960 B6304 av de tidligere årgangene ble levert med manuelt gir på enkelte andre markeder? Eller hva med ambulanser? (Senere 960 B6254/170hk og B6304/180 hk fantes jo med manuelt gir, men det er en annen sak.) Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.