Gå til innhold

Spm. ang Wideband Lambda

Ranger emnet


lars y

Anbefalte innlegg

Hei, det er noen ting jeg lurer på ang. wideband lambda, så da tenkte jeg skulle lage en egen tråd om det her.

 

Det første jeg lurer på er kobling og signal. Er det en standard for kablene mellom wideband og måleren?

Og hva er forskjellen på de forskjellige kablene? Du har jo f.eks. XD-1 og LC-1, og LM-1, men det er vel navnet på et wideband kit?

Det jeg egentlig lurer på er om denne kabelen og måleren vil passe sammen?:

Innovate LC-1 Lambda Cable + 02 Sensor

Megan Racing Air/Fuel Race Meter

(har lyst på de Megan Racing målerene)

 

Og på den kabelen med O2 sensorn så står det at det er en "digital input" på den? Hva vil det si? Kan ikke skjønne hva man vil koble "inn" på en wideband O2 sensor?

 

Kommer nok til og poste flere spm. videre som jeg finner på fler ting og spørre om =)

 

Takker for svar.

Mvh. Lars Y

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innovate sine lambdar skal kunne kobles til alle instrumenter. De har programerbare utganger for både 0-5volt og simulert 0-1volt.

Til Innovate sine egene instrumenter bruker man en kabel med jack kontakt(sånn liten stereo kontakt) mens det er løse kabler til enten 0-5volt og 0-1volt signal du kan bruke til alt annet.

 

Les mer info på Innovate Motorsports Wideband Air/Fuel Ratio Tuning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! takker takker boXer!

Er det en fordel og sende et simulert 0-1V signal fra en wideband til ECUen? Sånn at jeg slipper og både ha en narrowband og en wideband i eksosen...

 

Hva om man har et standalone ems.? Kan man kjøre 0-5V signal inn på det da?

 

EDIT: på den Innovate kabelen står det "2 programmable analog outputs"... analogt signal, det er Volt det?

 

EDIT2: vist man setter på simulert 0-1V signal, er det like presist som 0-5V signalet?... jeg spør siden det A/F instrumentet jeg ser på står det

"Install wires into vehicles stock 02 sensor general O2 voltage read out"

Det vil jo si at den er lagd for det 0-1V signalet?....

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår