Gå til innhold

Bygge om E34?

Ranger emnet


jones

Anbefalte innlegg

Altså, når den er reg godkjent ombygget hos biltilsynet, så står d feks i vognkortet at den er en ombyggd 520 til M5, men forsikringa vil fortsatt være en 520 og vil også få ut verdien av en 520, MEN du kan tileggs forsikre den, slik at den kan bli i samsvar med en M5.

På denne måten er d litt risikofylt å bygge om bilen uten tileggs forsikring, da dem tar bilen din om d er din skyld,(i en evntuel ulykke) d gjør iværtfall gjensidige :(

 

Ved godkjent ombygging/endring av typegodkjenning er det teknisk sett ikke en 520 lengre, men en M5. Og kan i verst tenkelig tilfelle komme inn under forsikringsvindel. Bilen er en M5 men du betaler for en 520... Det er snakk om ganske drastiske forskjeller fra 520 til M5.

På den gamle E28 jeg hadde som var en 525, ville forsikringselskapet (gjensidige) vite om at den ble bygget om til 528. Og dem sa at jeg burde endre forsikringa for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved godkjent ombygging/endring av typegodkjenning er det teknisk sett ikke en 520 lengre, men en M5. Og kan i verst tenkelig tilfelle komme inn under forsikringsvindel. Bilen er en M5 men du betaler for en 520... Det er snakk om ganske drastiske forskjeller fra 520 til M5.

På den gamle E28 jeg hadde som var en 525, ville forsikringselskapet (gjensidige) vite om at den ble bygget om til 528. Og dem sa at jeg burde endre forsikringa for min egen del.

 

ja hva er problemet?? du kan ikke forandre chassinr på bilen, å da vil d være en 520 samma pokker hva du gjør med bilen.du sier jo selv at din e28 var en 525 med var gjort om til 528 og at da sa forsikringselskapet at du "burde"endre forsikringa di, dette gjelder jo en eventuelt ombygget 520 tl M5 også, du sier teknisk sett, ja d er jeg enig med deg om, men dette hjelper lite når den aldri blir en M5 på chassinr`et. er ikke jeg som har bestemt dette, jeg har prata med både biltilsynet og forsikringselskapet om dette her, så d jeg sier her er riktig. av alle som ikke tror på dette, så ta d opp med biltilsynet og eventuelt ditt eget foriskringselskap,ikke meg.

Dette var ment som en hjelpende hand og ikke en diskusjon.

PS åssen kan du få d til at d blir forsikrings svindel når d står i vognkortet at den er godkjent ombygget da?

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en sak på TV i fjor høst. Noen ungdommer som var blitt tatt av politiet og bilene var sent til biltilsynet for befaring. De bilene var ganske grovt ombygget og hadde mange ganger den effekten den skal ha. Riktignok var ikke bilene godkjent ved biltilsyn. Men der ble det sagt av forsikringselskapet (tror faktisk det var IF skadeforsikring) at dem vurderte anmeldelse for forsikringssvindel.

Hva som ble utfall i saka har jeg ikke kjennskap til..

Dette var et innslag på TV2 nyhetene...

 

Ikke meninga å starte noen diskusjon. Bare anbefaler hver enkelt å undersøke for sin egen del hva som er korrekt i sitt tilfelle. Regler kan endres uten at det blir gitt informasjon om det.

Litt surt å bli avskilta for bagateller.

Jeg fik mange "meninger" da jeg skulle bygge om min E28 525 til 2,8.

Endte opp med at jeg undersøkte det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en sak på TV i fjor høst. Noen ungdommer som var blitt tatt av politiet og bilene var sent til biltilsynet for befaring. De bilene var ganske grovt ombygget og hadde mange ganger den effekten den skal ha. Riktignok var ikke bilene godkjent ved biltilsyn. Men der ble det sagt av forsikringselskapet (tror faktisk det var IF skadeforsikring) at dem vurderte anmeldelse for forsikringssvindel.

Hva som ble utfall i saka har jeg ikke kjennskap til..

Dette var et innslag på TV2 nyhetene...

 

Ikke meninga å starte noen diskusjon. Bare anbefaler hver enkelt å undersøke for sin egen del hva som er korrekt i sitt tilfelle. Regler kan endres uten at det blir gitt informasjon om det.

Litt surt å bli avskilta for bagateller.

Jeg fik mange "meninger" da jeg skulle bygge om min E28 525 til 2,8.

Endte opp med at jeg undersøkte det selv.

skal ikke starte noe jeg heller, men nå prater jeg jo om etter bilen er godkjent biltilsynet, og jeg påpeker at man BØR tilegsforsikre den, da kan d ikke bli problemer i etter tid, ikke sant? Å jeg sier jo at man skal prate med forsikringsselskapet og biltilsynet, d bør man gjøre før man starter en ombygging av bilen, da slipper man litt lettere unna fallgropper osv.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke starte noe jeg heller, men nå prater jeg jo om etter bilen er godkjent biltilsynet, og jeg påpeker at man BØR tilegsforsikre den, da kan d ikke bli problemer i etter tid, ikke sant? Å jeg sier jo at man skal prate med forsikringsselskapet og biltilsynet, d bør man gjøre før man starter en ombygging av bilen, da slipper man litt lettere unna fallgropper osv.

 

Da er vi jo relativt enig i alle fall...

Det beste er nok å ta kontakt og undersøke for sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår