Gå til innhold

Volvo med Ls1?

Ranger emnet


Falken`

Anbefalte innlegg

er en 945 i usa med corvette Twin Turbo av no slag hvertfal...ligger noen videoer på youtube.

Jeg ble ikke så veldig imponert... høres så jævla dau ut!

 

Skal man ha v8'er, må den være litt turtallsvillig og helst ha tvangs-föring av to snurrer.... da snakker vi cool lyd ;) 8'er på 6000rpm og svak turboplystring fra hver snurre... Arrrw!

 

By the way, V8'er turbo-dragstere kjører raskere 1/4 mil enn sine kompressor-kammerater om dagen ;) Artig

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en 945 i usa med corvette Twin Turbo av no slag hvertfal...ligger noen videoer på youtube.

Jeg ble ikke så veldig imponert... høres så jævla dau ut!

 

Skal man ha v8'er, må den være litt turtallsvillig og helst ha tvangs-föring av to snurrer.... da snakker vi cool lyd ;) 8'er på 6000rpm og svak turboplystring fra hver snurre... Arrrw!

 

By the way, V8'er turbo-dragstere kjører raskere 1/4 mil enn sine kompressor-kammerater om dagen ;) Artig

 

Dau ut? Ta seg en tur til en optiker og en øre/nese/hals spesialist og få staka ut litt:hvaskjera

 

Ls1 er kraftig og leverer varene på lave turtall uten noe turboshit,driftsikker,billig i forbruk,blillige deler osv.

 

Ok,trodde han var ute etter en bruksbil med litt punch,ikke en fullblods dragster.

94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en 945 i usa med corvette Twin Turbo av no slag hvertfal...ligger noen videoer på youtube.

Jeg ble ikke så veldig imponert... høres så jævla dau ut!

 

Skal man ha v8'er, må den være litt turtallsvillig og helst ha tvangs-föring av to snurrer.... da snakker vi cool lyd ;) 8'er på 6000rpm og svak turboplystring fra hver snurre... Arrrw!

 

By the way, V8'er turbo-dragstere kjører raskere 1/4 mil enn sine kompressor-kammerater om dagen ;) Artig

Lars, du SKAL sitte på med en S13 med LS1 i år! så kan du endre posten din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si at lsx hysteriet har nådd volvoleiren også?

 

Virker ikke som det er noen i norge som har prøvd det ut i en volvo, men det er jo ikke så dyre motoren og de er driftsikre og spreke, så hadde vært gøy å vært en av de første

:volvsmile

 

Men en ting er sikkert en sånn motor er ikke dau:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars, du SKAL sitte på med en S13 med LS1 i år! så kan du endre posten din ;)

 

hehe, jeg jobber 5 meter fra eieren ja... ;) Håper jeg får sitte på med noen hvertfal ;) Frister med en skyline med bmw 6'er og :D

 

 

Poenget mitt var vel egentlig at det selv en 500 hester's suge v8'er liksom ikke høres sprek ut. Klart den går som faen, ikkeno tvil om det, men å høre forskjellen på en 300 hester's LS1 og en 500 hester's er joggu ikke lett!

Hører jo lett forskjell på en 300 hester's cossie contra en 500 feks... ting snærrer, feser og oser av "potens", mens v8'eren forblir den rolige =P

 

Ta en tur på gardermoen i sommer når de Virkelige 8'erene kommer..hør forskjellen mellom 2-3-4-500 suge-hester og EN med feks 1500 presse-hester feks, forskellen er Enorm!

 

 

Men,men...bare mine personlige meninger ;)

 

LS1 i volvo går fin-fint det...men må vel ha coustom header's og datasprut... samt litt ombyggging av tunellen.

 

Good luck!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det krever en del jobb, jeg liksom ikke som å sette i en annen gammel amrikansk forgasser v8er, men hadde vært gøy å komme i kontakt med noen som har satt en ls1 motor i en volvo, så men eksakt vet hva det går ut på:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8'er og forgasser kan enhver yankie... men gi dem 1'ere og 0'ere fra datasprut, og du skal se de trekker seg unna :)

Men er et generasjons-skifte på gang der og nå...flere og flere trimmer med innsprut hører jeg rykter om fra en kompis i miljøet :)

 

har link til ett prosjekt fra en 245 her med LS1-motor... ta en titt om du vil

 

Home Page

 

se på linker, så finner du flere volvo'er med v8'ere....

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe, grunnen til at jeg kunne tenke meg denne motoren, er fordi som du sier, en hver kan en hver fikle sammen, krever et "par" ledninger og noen nye motor fester liksom. Men en ls1 er litt mer stil over:)

 

Takk for linker i allefall:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste passer uten og røre torpedoen,mange kjører kompressor og du slipper alt rørarbeid det medfører men du får en sinnsyk respons med kompressor i forhold til turbo,hvorfor vente på turbolag på en motor som ikke er designa for masse turtall anyway.

 

Noen eks.

v8volvo.jpg

robsunderthehoodwebsize.gif

166-6632_img.jpg

 

Her er en grei link om du nøyer deg med TPI.

 

Volvo 700 V8 Series, V-8 Conversion

94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår