KennethA Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Har akkurat kjøpt en 97mod G6 med 1,3 liter 4E-FE motor. Skal kjøpe inn diverse deler for å øke responsen litt og har sett på KN kit og grenrør. Men det er vanskelig å finne deler til denne motoren, ihvertfall med 1,3 liter. Er 1,3 og 1,6 literen stor sett lik? Slik at jeg kan handle inn dette: Toyota Corolla E10 Bananmanifold 1.6 - astina.dk 57I-9001 - K&N 57i Series Kits, 57i Gen2 Intake Kit Disse to delene er til 1,6 men mistenker at innsuget og grenrøret er likt på motorene. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Det finnes ingen 1,3 4A-FE motor.. Enkelt og greit.. Tror heller du har 4E-FE :) Men hva som passer over ens og ikke, det kan man finne ut... Bare trenger litt tid :) 2nd Gen 4E-FE The 2nd Generation of the 4E-FE was introduced in 1996 producing less peak power: 85 bhp (63 kW) @ 5500 rpm, but with a slight increase in peak torque 87 ft·lbf (118 N·m) at 4400 rpm. The 2nd generation of the 4E-FE was essentially the same engine as the 1st but the inlet and exhaust manifolds were changed along with a slight alteration of the ecu in order to try and reduce emissions. * Specs: * 74.3 mm Bore * 77.4 mm Stroke * 9.6:1 Compression Ratio Mer info enn det fant jeg dessverre ikke om motoren din.. Men det er hentet herifra: Toyota E engine - Wikipedia, the free encyclopedia Toyota A engine - Wikipedia, the free encyclopedia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Tror det var en trykkleif, men er rettet nå. Takk for linkene ihvertfall. Tror jeg skal ta en prat med verkstedet på Toyota. Ser på biltema sine sider at varenumrene er like på 1,3 og 1,6 motoren på mange produkter, så kan nok hende at de er temmelig like. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Det er forskjellige motorer (A- og E-blokk), men se ikke bort i fra at ting som oljefilter, plugger og luftfilter kan være like. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 jeg mistenker at det kansje er samme toppen på disse motorene. det vil si at innsug og eksos vil passe overens... men hvis du vet om noen som har en corolla e10 1,6 så er det jo bare til å se der. for det grenrøret du vil ha er originalt på 1,6 motoren Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Det er 74 mm boring på 4E- og 81 mm på 4A-. Det utelukker selvfølgelig ikke at innsug og utløp kan være like på de to toppene. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Hva borring det er i blokken har ingenting å si... Det kan være toppen på disse motorene er akkurat samme toppen. Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Jeg snakket akkurat med selgeren jeg har kjøpt G6'en av og de er faktisk importører av TRD i Norge. (Ramstad bil) Så når jeg henter bilen til fredag skal jeg snakke med han som er ansvarlig for importen. Regner med han finner grenrøret jeg skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 disse motorne er 2 vidt forskjelige ting ! har hatt begge i min e10 ( jeg hadde 7a-fe so er en 1.8l som er så og si lik som 4e-fe) 4a fe motoren er en 1.6l på 115hk denne er lengre enn 1.3l ( 4e-fe) som har 75hk hvis jeg ikker helt feil manifoiler og div utvendige deler på motor passer ikke over på vær andre du har som du sier en 1.3l 4e-fe . du kan turbo konvertere denne motoren hvis du vil det . toyota leverer en 4e-fte motor ( 1.3 turbo ) til starlet ep91 ( 96-98 mod ) dette er da i japan . hvis du vil oppgradere motor valget ( og ha det lovelig ) ville jeg ha gått for en 4a-ge 20v ( driver og byger 2 biler med denne motoren nå ) jeg har valgt black topp utgaven på 170hk , siden jeg går for en N\A tuning av motoren . skal du turbo konvertere en 20v ville jeg ha gåt for en som heter silver topp på 165hk. det er levert mere oppgrderings utstyr til denne motoren enn black topp utgaven Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Jeg tror 4E-FE har 88 Hk. Det er nok 2E-E som har 75 :) Men pyttsann, det er bare bagateller. Da kan vi uansett fastslå at det er to forskjellige topper. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 du har som du sier en 1.3l 4e-fe . du kan turbo konvertere denne motoren hvis du vil det . toyota leverer en 4e-fte motor ( 1.3 turbo ) til starlet ep91 ( 96-98 mod ) dette er da i japan. black topp utgaven Vet du om 6 trinnskassa jeg har da passer på en 4E-FTE motor? Hadde egentlig ikke planer om å trimme denne bilen noe, men det frister veldig. Spesielt siden jeg skal selge gamlebilen, feriepenger og skattepenger antageligvis kommer samtidig. Eventuelt ser jeg at han her: Gadbjerg Motorimport har komplett 97mod 4AGE til AE111. Er dette bolt on? I første omgang skal jeg bruke penger på understell. Justerbare coilover, større bremser og div stabstag og foringer. Kulere at den sitter som en klegg i svingene enn at den går fort. Det plus N/A grenrør, KN filter og sportseksos burde gjøre denne bilen ganske fin å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
litek Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 litt kult at det kom opp en til med en 97 G6. Hadde tenkt å få jasset opp min motor også men har bare blitt med tanken. Siter 80 Porsche 924 04 Lexus Sportcross 99 Audi A6 97 Toyota Corolla G669 Toyota Crown91 Passat (Destroyed)85 BMW 520 (Destroyed) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 hmm, skal muligens fikse ny motor i bilen min også. Og vil da en av disse motorene passe? Model CCM Type Variant HK Årgang Corolla AE92 GTI 1600 4AGE 16 V 140 91 Corolla AE101 1600 4AGE 20 V 160 95 Corolla AE111 1600 4AGE 20 V 170 97 Om en av disse hadde passet hadde jeg blitt ekstremt glad. Håper noen har svar på dette :) EDIT: Vil det i så fall være mulig å få dette godkjent? -Rcfrik Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 hmm, skal muligens fikse ny motor i bilen min også. Og vil da en av disse motorene passe? Model CCM Type Variant HK Årgang Corolla AE92 GTI 1600 4AGE 16 V 140 91 Corolla AE101 1600 4AGE 20 V 160 95 Corolla AE111 1600 4AGE 20 V 170 97 Om en av disse hadde passet hadde jeg blitt ekstremt glad. Håper noen har svar på dette :) EDIT: Vil det i så fall være mulig å få dette godkjent? -Rcfrik Ja, det vil passe. Grunnen er at AE92 (som du har tydeligvis) kom originalt med 4A-motoren. Men det kan koste en god del i oppgradering av understellet! Lag prosjekttråd hvis du går igjennom med oppgraderingen da!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 de passer ( jeg driver og monterer en ae111 black top i min nå ;) Prosjekte ligger her : Toyota Sportscar Owners Group Norway • Se emne - toyota corolla 96 mod ( Grå Musa ) 20v blacktopp Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg