ottogutten Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Hei Jeg har tenkt og kjøpe en outback 97 mod men når motoren er kald så høres det en tikke lyd fra motoren som blir borte etter noen min når motoren er varm.. Så jeg lurte på om hva det kan være ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vestax Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Hei! Har selv hatt 2 stk. outback, (har en ennå). Det er veldig typisk Subaru at når motoren har passert rundt 100.000km så oppstår det en tikking på kald motor. Dette har jeg fått forsikret fra flere verksteder at ikke er farlig på noen som helst måte. Har hatt tikking i min siden jeg kjøpte den for snart 3 år siden, no problem. Men har ikke noe fasitsvar på hva det kan være. Er veldig enig i at det er irriterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 det kan være at du må justere på en ventil. Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subarumekkærn Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Tikkingen dere sikter til er "skjørtebank" det vil si at hver gang stemplet snur fra topp til bunn bikker det litt og man får en bankelyd, dette forsvinner når motoren blir varm, for da utvider stemplene seg. for det meste ufarlig, bare irriterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Er det bare tikking kan det være bare ventilløftere, men Subaru har hatt litt trøbbel med skjørtebank som nevnt over her, da er det som oftest litt mere knakking, men kan oppfattes som tikking i ett tidlig stadie, løsningen på ventiltikk er å skifte løftere om det er hydraulis eller justere uten hydraulisk, skjørtebank har de pleid å skifte stempel med godt hell. Er det bare tikking i oppstarten så er det ingenting å bekymre seg over. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-svx Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 (endret) Jeg har en Subaru svx. Og den tikket på ''billig olje'' Bilene er litt sære på olje type også. Men så fylte jeg på Castrol olje. :) Og vips så var alt borte. Kan være ett lite tips i allfall. :) Kan sjekkes her. http://www.castrol.no Så går du på Smøretabeller neders på siden. :) Endret August 6, 2009 av Alex-svx Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stasjonsvogn91 Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Jeg har også dette på Legacyen (230000 km) Det varer ca 2 min etter kaldstart, så blir det helt borte. Opplevde forresten på en Citroén XM 2,1 TD for noen år siden at den tikket veldig de første 12-15 mila etter oljeskift. Jeg har også alltid opplved sånt som mer irriterende enn farlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verksmester Skrevet Juni 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2011 97 outback ha hydrauliske løftere og da må en ut med motoren for og justere. de pleier og ha en bankelyd i motoren (skjørtebank) må evt bytte stempler. men er ikke verdt pengene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg