Gå til innhold

Subarumekkærn

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Subarumekkærn

  • Bursdag 05/19/1965

Contact Methods

  • Bosted
    skien

Subarumekkærn's Achievements

  1. Det er ganske riktig tomgangsregulatoren som er problemet. Denne kan gjøres ren (forgasserrens) demonter dynamoen, den sitter på innsuget bak dynamoen, festet med 4 stjerneskruer. Ta denne av og del den elektriske delen fra den mekaniske delen. La den mekaniske delen ligge litt i forgasserens, gjør den sjikkelig ren. Monter sammen. Dette er ingen varig løsning men det holder en stund, det lønner seg også å fjerne dekslet som sitter over motoren sånn at denne får bedre kjøling.
  2. Det blir ikke havari ved reg.reim brudd på denne motoren
  3. Hvis man skal bytte clutch på en legacy, vipper man ut motoren, mye kjappere enn kassa. Helt grei skruing det. Eksos, 2 motorfester, 4 skruer på motor/gearkasse, fjerne ledninger og slanger, demontere radiator, vips ute...c",)
  4. Tikkingen dere sikter til er "skjørtebank" det vil si at hver gang stemplet snur fra topp til bunn bikker det litt og man får en bankelyd, dette forsvinner når motoren blir varm, for da utvider stemplene seg. for det meste ufarlig, bare irriterende.
  5. Det er en lås på denne, du må klemme inn på begge sider av holderen, før du kan løsne den fra pæren.
  6. Subaru og Suzuki begynte sitt samarbeide først i 1993, justyer før dette er "rene" subaruer.
  7. Alle justyene har samme automatkasse (ECVT) men de finnes ikke i justy før 90. Har ikke skrudd på de kassene, subaru norge har en bytteordning, men ny kasse koster ca 17 lapper. Prøv å finne en brukt en, eller noen som overhaler variomatik kasser. Lykke til...c",)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår