Gå til innhold

Min Mini Cooper :)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er vel blitt litt mer en i morgen nå?? :camper:

BTW. Har du glemt å nevne at du har chrom skiltholder, som matcher bilen en del bedre en stenshagen sin;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Da har jeg endelig fått aerospoileren min tilbake fra lakkering, og skulle montere den på, men aner ikke hvordan jeg får av den gamle spoileren min. Noem som har en liten ide om hvordan jeg gjør det eller? De skruene var jo ikke noe problem, men er den limt på også? I så fall, hvordan får jeg av det dumme limet?

 

Prøvde å bestille godkjenningstime til felgene mine her om dagen da, men det viste seg at det ikke var en eneste time å spore i Oslo eller omegn, utenom i Drammen, hvor første time var i september. Passa veldig bra iom at det blir avskiltningsbegjer på bilen min 24 juni:D Så jeg ble bedt om å komme på drop in time, men da jeg kom dit, var det selvfølgelig fullt, og jeg ble bedt om å komme tilbake om et par dager. Da syntes jeg det hadde vært nok knot, og fram og tilbake, så jeg sa at jeg ikke hadde muligheten til det. Så da fikk jeg heldigvis utsatt fristen til august, og satt opp time sånn at jeg slapp det samme problemet igjen:) Spurte også om papirene jeg hadde med så OK ut, og det gjorde de visst:D Så håper det går bra da, når jeg endelig kommer meg dit=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mens jeg var på ferie kom endelig coiloveren min, og jeg fikk montert det på i går. Fant vel ut at bilen er senka ca 50mm, noe jeg syes var kult:D Fikk bare tatt dårlige mobilbilder, men skal få tatt noen ordentlige bilder når det blir litt bedre vær her:D

 

DSC00338.jpg

 

DSC00341.jpg

 

DSC00351.jpg

 

DSC00353.jpg

 

DSC00356.jpg

 

DSC00354.jpg

 

DSC00355.jpg

 

Selger da altså mine witechfjærer med tüv-papirer, brukt ca et års tid(rundt 16 000km). Fjærene er i god stand, og kostet ca 2000 kr da jeg fikk de. Har vært veldig førnøyd med de med tanke på stivhet og senk, men har alltid hatt lyst på laaav bil:D

 

Selger de for kr 1000,-, eventuelt 2000,- ferdig montert.

DSC00345.jpg

 

DSC00344.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker:D Er KW inox 2, jepp. Er egentlig syyyykt dyrt:S Men fikk heldigvis noen rabatter på det, ellers hadde jeg aldri fått råd. Ble veldig fornøyd selv, men nå som den har vært sånn et par dager, kunne den egentlig vært litt lavere:p Men nå er den faktisk i sånn høyde at det skal gå an å godkjenne den:)

 

Har litt problemer med å finne ut hvordan jeg skal få av den gamle spoileren, den er limt + skrudd på. Hadde ikke de skruene vært der, så hadde det vel ikke vært såååå vanskelig å få den av, men aner rett og slett ikke hvordan jeg skal gjøre det. Vurderer rett og slett bare å gi den jobben til BMW, men det koster vel en månedeslønn bare for at de skal sette fingrene sine på bilen, tenker jeg. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje ikke lest nøye nok, men er det front fangeren du skal ha av? trur ikke fangerene er limt på noe vis, hørres litt merkverdig ut..

 

hadde frontfanger av på min bil for noen veker siden når eg byttet radiator vifte. sitter kun med skruer rundt om, skru ut disse så skal det berre være til og nappe den av;)

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når en er litt trøtt og leser feil.. Da kan jeg ikke hjelpe..

 

men visst det kun er limet som holder den igjen nå, så kan det jo hjelpe og varme det litt opp og prøve da?!

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere sagt Ingrid Very Nice! (borat stemme) :) Regner med at du har eller vurderer å kjøpe adjustable control Arms? Veldig viktig for oss som senker med coilovers, trenger ikke justerbare kontroll armer når man senker med vanlige fjærer.

 

Når det gjelder aero spoileren ta en titt på denne PDFen

http://motoringfile.com/howto/JCW_Carbon_Fiber_Roof_Spoiler.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker takker for kommentarer:D Skal si fra hvis jeg skal selge felgene vettu:P

 

Er ikke den spoileren jeg skal montere power, men stod det noe om hvordan jeg løsnet min gamle spoiler? Fant ikke det jeg? Fikk høre noe om at det ikke hjalp å varme opp limet, fordi det var noe spesiallim eller noe? Men hva er adjustabl control arms? Hva er det godt for?

 

Har nå kjørt med coilover en stund, og bilen virker nesten litt mykere enn da jeg kun hadde fjærer, men nå står ikke coiloveren på det stiveste, så jeg får heller stive den opp litt. Er nesten litt skuffende at jeg heller ikke har subba etter så mye senk, men men.. Nå er den hvertfall i godkjent høyde om jeg skulle bli stoppa og bedt om å vise bilen.

 

Har også bestil med en ny dyr del på ebay:D Må muligens til USA på sensommeren å hente den(er billigere enn å sende den), så gleder meg til å få det montert også:D

 

Fangeren var forresten ikke noe problem å få av, den hadde jeg av her for en stund siden, men spoileren derimot..:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår