Gå til innhold

Audi 200 '88 elektrisk / +motor -tull.

Ranger emnet

terion

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hva som er hva på den bunten ledninger som er til stereo'n på en '88 A 200?

Kommer en sammenteipet bunke, hvor jeg finner:

Rød : konstant +12v

Brun: konstant jord

Blå/hvit: reagerer på tenninga, men er +9v (måtte legge opp ny til stereo'n for den reagerer ikke på 9v)

Det ligger noen til der jeg ikke helt husker fargene på, men er noen hvite med noe striper på, mulig noen var helt hvite. Bl.a en av dem som får en +5-6v når jeg skrur på lysa i dashen. Resten er det ingenting som helst i.. Mulig noe skjer om jeg dytter strøm inn på dem.

Andre spørsmålet, er det noe dimmebryter på dashen noe plass? Lyset mitt ble plutselig veldig svakt, og lyset som er i klimastyringa ble plutselig så svakt at det syntes ikke på dagtid, og jeg må ha på lysa i dashen etc for å få på kjørelysa.

Hvordan kopler jeg meg rundt det forresten? Så kjørelys går på samtidig med motor, som de pleier i biler her til lands?

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmer'n er den knotten inni displayet på venstre side.. Vri på den. + til høyre - til venstre..

Den du får strøm på når du skrur på lysa i dash'n osv er for å koble lysa på spiller'n til dimmer'n på dashlyset så den ikke eventuelt skal blende så veldig..

Kjørelys kan du koble på med litt releer og sånn. Men spiller jo ingenrolle, er jo bare å skru de på ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, er igrunn det jeg kunne tenke meg den ene lederen der var til.

Lille knotten, ja. Hva er den andre knotten til? Den som står litt inni panelet på høyresiden? Ser ut som et rør, den faller stadig på innsiden. Har ikke trykket så mye på de inni der egentlig.

Det er meningen at den med +9v skal egentlig være +12v remote eller?

Joda, er bare å skru de på, men det glemmer jeg hele tiden :P Er ikke vandt med det. :)

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, er igrunn det jeg kunne tenke meg den ene lederen der var til.

Lille knotten, ja. Hva er den andre knotten til? Den som står litt inni panelet på høyresiden? Ser ut som et rør, den faller stadig på innsiden. Har ikke trykket så mye på de inni der egentlig.

Det er meningen at den med +9v skal egentlig være +12v remote eller?

Joda, er bare å skru de på, men det glemmer jeg hele tiden :P Er ikke vandt med det. :)

Den på høyresiden er til å justere klokka med, den andre er til å nullstille tripteller og dimme lyset.

Kan nok hende den med 9V er remote ja.. Det skal jo bare et lite signal til, ikke masse volt. Så prøv den!

Du vender deg til lysa;) Jeg sleit også med det først..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker jeg på den til høyre, ruller den igjennom en masse tøffe ikoner i dashen min oppe i led-skjermen.

Klokka har jeg ikke funnet ut hvordan jeg stiller, det plager meg godt :P Det var forsåvidt den som dimmet lyset, så det funka fint:) Nå ser jeg ting igjen :P

Den til å nullstille trippen har jeg ikke prøvd å vri på, men kanskje den gjør noe med klokka?!.. får sjekke :P

Også har jeg en slags knott til som står bak den grå lista nederst foran instrumentpanelet..

Testa 9volten, men pioneer-spilleren min reagerte ikke på den, måtte opp i nærmere 11-12v før den slo seg på.. :\

Joda, vender meg nok til det. :)

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker jeg på den til høyre, ruller den igjennom en masse tøffe ikoner i dashen min oppe i led-skjermen.

Klokka har jeg ikke funnet ut hvordan jeg stiller, det plager meg godt :P Det var forsåvidt den som dimmet lyset, så det funka fint:) Nå ser jeg ting igjen :P

Den til å nullstille trippen har jeg ikke prøvd å vri på, men kanskje den gjør noe med klokka?!.. får sjekke :P

Også har jeg en slags knott til som står bak den grå lista nederst foran instrumentpanelet..

Testa 9volten, men pioneer-spilleren min reagerte ikke på den, måtte opp i nærmere 11-12v før den slo seg på.. :\

Joda, vender meg nok til det. :)

For å justere klokka må du trekke den ut og vri til en av sidene. Høyre er minutt og venstre er timer ;)

Stemmer det, den går gjennom autocheck'n.

Den andre knotten du har bak lista er til å kalibrere bensinmåleren..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig, går det ann å kalibrere den?

Hvordan gjør man det? Noen burde skrive en bok om denne bilen :P

Min bil går tom nå litt rett før kvart tank, det er veldig veldig irriterende!

Er det normalt at voltmeteret er totalt ut av kurs også? Min tror jeg er litt på bærtur :P

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig, går det ann å kalibrere den?

Hvordan gjør man det? Noen burde skrive en bok om denne bilen :P

Min bil går tom nå litt rett før kvart tank, det er veldig veldig irriterende!

Er det normalt at voltmeteret er totalt ut av kurs også? Min tror jeg er litt på bærtur :P

Voltmeteret mitt var også ute av kurs :p

Menneh, kjør bilen tom, også prøver du å skru på den skruen.. Den gjør hvertfall et eller annet med bensinnåla, jeg tukla med min, og etter det ble den mongo.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, får prøve det.

Tankmåleren, voltmeteret og temperatursensor tror jeg er også totalt ut av kurs.

Noe sted som har senkefjærer foran til denne? Hm, med tuvpapirer?

Kunne tenke meg å fått stuka den litt, en 35-40 foran.

Skal nå satse litt hardere understell senere, noe justerbart coiloversaker tror jeg.

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, får prøve det.

Tankmåleren, voltmeteret og temperatursensor tror jeg er også totalt ut av kurs.

Noe sted som har senkefjærer foran til denne? Hm, med tuvpapirer?

Kunne tenke meg å fått stuka den litt, en 35-40 foran.

Skal nå satse litt hardere understell senere, noe justerbart coiloversaker tror jeg.

Brakes.no har H&R 40mm fjører.. Er md TUV seff. Jeg ga 1700kr for bakfjørene, og hele settet koster 3800. Men vet ikke hva de tar for bare forran..

Solgte akkurat mitt for 2500kr, så du var litt seint ute.. heh

Men er det de felgene på bildet du har om sommer'n?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brakes.no har H&R 40mm fjører.. Er md TUV seff. Jeg ga 1700kr for bakfjørene, og hele settet koster 3800. Men vet ikke hva de tar for bare forran..

Solgte akkurat mitt for 2500kr, så du var litt seint ute.. heh

Men er det de felgene på bildet du har om sommer'n?

Ok, står jo gul koni på denne, så det skal jeg få justert litt stivere, den er veeeldig komforlig å kjøre nå. Iaf fort:P

Er de felgene, ja. Foreløpig..

Får høre med dem, vil helst ha bare senk foran, ennå.. Får se hva jeg gjør etterhvert..

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, står jo gul koni på denne, så det skal jeg få justert litt stivere, den er veeeldig komforlig å kjøre nå. Iaf fort:P

Er de felgene, ja. Foreløpig..

Får høre med dem, vil helst ha bare senk foran, ennå.. Får se hva jeg gjør etterhvert..

De felga passer bilen perfekt!!

Om du vil ha noen andre så har jeg 5-eika Audifelger som også kler bilen godt hvis du vil bytte ;) Ser bilder i tråden min...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips:)

Får nesten se hvor jeg kjøper dem, når jeg endelig har fått bestemt meg, så skulle jeg gjerne hatt de umiddelbart :P

Hvordan funker kjørecomputeren på denne bilen?

Får ikke så mye vettuge svar fra min da alle verdier står veldig høyt, og jeg får ikke nullstillt den. Eneste som virker er ladetrykket (tror jeg) :P

Prøvde også å ta vakumslangen til hjernen igår, har et problem med at motor "sperrer" ved ca 4000rpm / 0.4-0.5bar trykk når jeg har gasspedalen klint helt i bunn. Slipper jeg den opp litt, så drar bilen normalt, men den er helt klart ganske mye friskere når jeg presser pedalen i bunn. 1B motor.

Vet ikke når tennplugger er byttet sist, men bør vel gjøre det. Hva bør jeg putte på den?

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider