Session^ Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Skal ha av veiv hjulet på min Honda Civic. Hva er den beste måten å sørge for at motor ikke dreier? Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 holde igjen veiva i framkant? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Mener du å holde veiv hjulet i framkant? Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Ja funker det vel? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Bolten sitter så jæv... at det ikke nytter. Gav meg med den metoden da jeg begynnte å bli redd for å bøye hjulet. Andre forslag? :) Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Sette bilen i 1.gir/revers. Eller, litt avhengig av hvordan løsningen er med regreima, om den er demontert etc. Så kan du sette en latmannsarm på bolten legge den ann mot rammevange eller liknende MED motorens rotasjonsretning. Så kjøre motoren på starteren et lite øyeblikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Ah, du skulle ha av veivhjulet ja.. Jeg leste svinghjulet.. :p Men da blir jo saken en annen.. Da kan du enten legge en latman på f.eks rammevangen slik at bolten løsner om du kjører motoren på starteren. Husk for all del å ta av pluggledningene etc slik at den ikke starter.. :p hvis du ikke har noen ting som kan holde igjen latmannen, må du nok ty til en stor kompressor og muttertrekker.. Da kommer den som regel.. :) Har en 150L kompressor på 10Bars trykk, å den løsner det meste.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Sette bilen i 1.gir/revers. Eller, litt avhengig av hvordan løsningen er med regreima, om den er demontert etc. Så kan du sette en latmannsarm på bolten legge den ann mot rammevange eller liknende MED motorens rotasjonsretning. Så kjøre motoren på starteren et lite øyeblikk. What? Er det seriøst ment? Skummelt :D Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Er nokk seriøst ment, er en ganske vanli måte å løsne de boltene på :) Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Da skal jeg forsøke det :) Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Eventuelt skru ut starteren og sette en stor skrutrekker i startkransen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 muttertrekker er nok den enkleste løsningen om du har det tiljengelig. Om ikke ville jeg satt bilen i gir og fådd en til å holdt på bremsen/evt kile en planke mellom setet og bremsepedalen. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larmen Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 bruk en god muttertrekker,funker bestandig.tror jeg ville styrt unna startmotormetoden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 sånt har man spesialverktøy til.. Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Hvis absolutt ingenting funker, så kan du ta ned bunnpanna, trø en 1 1/2" x 3" planke eller tilsvarende mellom siden av blokka og veiven. Løsne bolten med laaaang latmannsarm. Ellers så er løsne-med-startmotore-metoden velbrukt og funker fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg