Gå til innhold

kjøre med ikke eu-godkjent bil?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

hva skjer om du driter i eu godkjenning på en bil? altså du blir innkalt, men møter ikke opp og kjører med en ikke godkjent bil?

bare fortsetter å kjøre?

 

bare lurer!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blir vel begjæra avskilta?? hmm. Ikke hørt om at de dukker op på døra di for å hente skiltene, men hvis du blir stoppa i kontroll etc blir den avskilta på stedet. Man får sikkert en del purringer osv fra BT. Slap meg hvis jeg er helt på bærtur, bare godt av det. Hvis jeg driver med vranglære, spinnvill synsing :P

Man vet aldri hvilken dag som blir den siste. Så lev hver dag som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en mnd etter at fristen gikk ut blir bilen begjært avskiltet.

 

ved første anledning etter det vil bilen bli avskiltet (i kontroll eller parkert)(men samtidig bare dersom skiltnr blir sjekka opp)

 

i tillegg så får du ikke nye oblater noe som gjør at det ikke vil ta lang tid før du blir sjekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min skulle vært til eu for et år siden.. Men i fjor sommer da vi nettopp hadde byttet bremser, hadde vi parkert den på en gjeste p.plass rett over veien fra huset vårt. Samme dagen hadde vistnok naboen min sett en politibil kjøre sakte forbi og hadde glodd felt, muligens grunnet bilen ikke hadde lakk, eller fordi den var vel 2 mnd over tiden. 2 dager senere reiste vi til Kreta, og 3 eller 4 dager etter vi hadde reist, fortalte naboen vår at purken igjen hadde oppsøkt parkeringsplassen.. Nå stod da 240en på vår eiendom, og siden de da ikke kan bevise at den er i bruk, kunne de ikke gjøre noe.. Men vil helst ikke annbefale å kjøre en bil som ikke er godkjent..

Kan jo f.eks. søke om noe som heter Restueringsutsettelse eller noe sånt, 2mnd om gangen, i et år mener jeg å huske.. Da kan du kjøre bilen på veien 2 mnd over tiden, for hver gang du søker i løpet av et år.. Vet om et par som har gjort dette og fått godkjent alt fra 2 til 12mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne ikke gjøre noe siden den sto på deres eiendom? Har ingenting å si om den er i bruk eller ikke, skiltene skal dem ha. Da har dem hatt dårlig tid eller sett det gjennom fingra siden dem har kjørt.

 

Biler som ikke har vært til PKK, skal avskiltes. Punktum.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at du sliter hvis du krasjer med del ol. Og en av feilene forårsaket ulykken.. Feks dårlige bremser. Vet ikke om de kan nekte deg forsikting hvis du krasjer og grunnen til at den ikke var EUok var dårlig brekk..

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår