Gå til innhold

Hvorfor er den så stiv?

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på karosseriet, og ikke på understellet. Heiser du opp en Rallye på bukk så går dørene like lett, men på en standard Mk2 så merker du at karosseriet henger litt slik at dørene går tregere. Noen som kjenner til punkter som kan sveises slik at tilsvarende stivhet oppnås i en standardbil?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Hva er det som gjør at Rallye-golfen er så mye stivere enn en vanlig Golf2?

 

Er det sveising som er forskjellen, og i tilfelle hvor?

 

Er dette noe man kan gjøre på en vanlig Golf?

 

Anyone???

 

Kan vel kanskje være at rally'en er helsveisa mens en vanlig golf bare er punktsveisa sammen i skjøter... Ellers så er det sikkert noe stab.stag her og der på rally... Er vel bygd for å tåle litt med hensyn til motor å sånn... Hjelper sikkert litt med stab.stag mellom dempertårna foran på en vanlig...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du jekker opp en vanlig golf f.eks fremme, så skal det ikke være noe problem å se at kanalen buer til høyere du jekker den.

 

men det kan vel tenkes at hvis en normal golf har god distanse mellom punktene i karosseriet, så vil det i løpet av noen meter kunne bli en fin bue når du løfter opp motoren på rundt 120-noe kg.

 

det er vel bare å rive interiøret i rallyen og begynne å telle punkter.. :-)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at de har gjort det samme på rally som på urquattro i forhold til audi coupe, nemlig hele sveisesømmer i stedet for punktsveiser.. Det er det bla på torpedoveggen og rammvangene +++ på bilen min, på søstra mi sin coupe gt er det punktsveiser, samme på den forrige Audi 80 1984 jeg hadde.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår