Gå til innhold

Mandige felger - trenger hjelp...

Ranger emnet


HondoAudi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger hjelp av folk som har erfart skikkelig mandige felger på b5...hehe. Har selv bare kjørt med 225/45/17" som største på egen bil før (samme A4'en og 0 problem :)), men nå har jeg kjøpt et sett med feite hjul som jeg ville prøve å få på audi'n, og etter å ha sett de er jeg nesten bare nødt til å få det til :rolleyes:

 

Det jeg da lurer på er hvor det er mest aktuelt at det tar i..? Hvor må jeg ha klaring osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på subbing så er den lille fliken på innsiden av forskjermer et sted det tar borti.

 

Jeg kjører med 225/40-18 på sommerdekka, og de subber borti og bøyer ut den kanten. Men nå har jo jeg en del senk å da.

 

Så er en fordel å få brettet opp den (gjøres med valse) :)

 

Ellers er det jo bremsekaliperene eller fjærbenet. Kommer jo an på hva slags innpress du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på subbing så er den lille fliken på innsiden av forskjermer et sted det tar borti.

 

Jeg kjører med 225/40-18 på sommerdekka, og de subber borti og bøyer ut den kanten. Men nå har jo jeg en del senk å da.

 

Så er en fordel å få brettet opp den (gjøres med valse) :)

 

Ellers er det jo bremsekaliperene eller fjærbenet. Kommer jo an på hva slags innpress du har.

 

Vil tro det tar borti forskjermene mine også da ved riktig rattutslag (for det er dette du mener?)

 

Har selvfølgelig måttet ut en tur og prøvemontert :op: Foran har jeg innpress på 35 og dekkdim. 235/35/19" Gikk akkurat klar for fjærbenet. Hvor mye klaring må jeg ha her?

 

Prøvde bak også, der vil jeg nok få problemer med å kjøre en eneste meter, så trenger råd der. Tok i den delen av demperen som fjæra står på når jeg slapp bilen helt ned (forsåvidt ikke helt langt nok ned enda...:P) Første jeg fikk lyst til var å banke på den "koppen" slik at den fikk en liten bulk og dekket gikk fri, men dette er vel kanskje ikke riktige måten å gjøre det på... hehe

 

En liten smakebit:

 

IMG_0261.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tar det borti formskjermen ved litt rattutslag og hvis jeg f.eks. kjører over en liten dump. Masse fine kutt i dekksiden :)

 

Har ET35 jeg å, men har ikke merket noen problemer med klaringen til demperen bak. 8x18" felg.

 

Men du må vel space ut litt bak da antar jeg. Helt sikkert noen som kan gi det nøyaktig svar på det her inne.

 

Btw, felga så bra ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tar det borti formskjermen ved litt rattutslag og hvis jeg f.eks. kjører over en liten dump. Masse fine kutt i dekksiden :)

 

Har ET35 jeg å, men har ikke merket noen problemer med klaringen til demperen bak. 8x18" felg.

 

Men du må vel space ut litt bak da antar jeg. Helt sikkert noen som kan gi det nøyaktig svar på det her inne.

 

Btw, felga så bra ut ;)

 

Hehe... sa jeg at jeg hadde ET 35 bak? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET 45 bak... Det trengs vel med dekkdim. 265/30/19" :Devil:

 

Kanten på felgen går ganske kant i kant med skjermen, og det ser skikkelig bra ut synes jeg, så er litt skeptisk til å space ut også. Samtidig er jeg litt usikker på om dekket vil ta i kanten på skjermen hvis jeg senker mer med originale dempere og det kommer ei lita dump ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff., hvis det hjelper på å svare på spørsmålene ;)

 

Felg foran: 19"x8,5" - ET 35

Dekkdim: 235/35/19"

 

Felg bak: 19"x9,5" - ET 45

Dekkdim: 265/30/19"

 

Du må nok valse og evt space ut litt ja.

Jeg subber littegrann på fult rattutslag med 8x18" tror jeg har 225/40 på ...

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,5" med ET45 er jo ikke manndig:D

 

Eneste er vel om de ikke tar borti fjørbeina bak?

 

Føler meg mann nok med de jeg ;)

 

Tar i der ja! Og da lurer jeg litt på - hvor mye klaring må jeg ha her? Holder det med en liten mm, bare det går rundt? Og hvordan er det foran - samme plassen...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Føler meg mann nok med de jeg ;)

 

Tar i der ja! Og da lurer jeg litt på - hvor mye klaring må jeg ha her? Holder det med en liten mm, bare det går rundt? Og hvordan er det foran - samme plassen...

 

:)

 

Går nok bra forran, men bak holder det med et par mm. Ville spaca ut med 3mm eller 5mm spacer om jeg var deg. Jeg hadde 10" bak med ET30, spaca ut til ET25, og da hadde jeg et par mm å gå på. Fungerte topp, dog med valsa buer og felger 2 cm utfor hjulbuen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår