Gå til innhold

Håvard's plass.Oppstart av Omega turbo S43

Ranger emnet


Bambo

Anbefalte innlegg

T T T.. 2 mnd etter planen har jeg fått på det siste bremseskjoldet..

Sleit fælt med 2 øvre skruene på det gamle.. ene knakk når den var halvt ute. å andre måtte hogges opp..

 

Dritten av...

skjoldgammelt.jpg

 

Nytt på omsider..

skjoldnytt.jpg

 

Var helt greit få brekk igjen. :)

Bytte eksos i morgen tidlig nå.. å så kommer det noen ser på bilen i morgen efta..

Tar ikke de den kjøper ei veninne av meg bilen 2 Januar..

Så da drar den til Mosjøen isåfall..

Men drar den i morra drar jeg ser på 2.5 v6 med manuel i morgen kveld.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert dumt spørsmål, men hva var galt med brekket ditt? Jeg har ikke brekk for tiden, og prøver å finne ut hva jeg må gjøre.

Prøvde å bestille time på Opel, men de sa at gammel omega B stort sett var synonymt med full bremseoverhaling bak.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rusta bremseskjold. sånn att brekk skoa ikke satt fast lengre.

Men trenger ikke være verre enn utslitte sko

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rusta bremseskjold. sånn att brekk skoa ikke satt fast lengre.

Men trenger ikke være verre enn utslitte sko

 

Var det jeg lurte på siden du holdt på med skjoldet.

For meg er slitte sko like ille som noe annet, siden jeg ikke skjønner opp og ned på bremser uansett.

 

Tror ikke skoa mine er utslitt (i utgangspkt i hvert fall). Virker som om det er noe som henger i løse lufta. Ingen motstand i brekkspaken. I begynnelsen hoppet det på plass etter litt kjøring. Deretter måtte jeg rygge og bråbremse for å få det på plass igjen.

Sitter en eller annen returfjær på baksiden av skjoldet der, gjør det ikke?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noe motstand brekke i det hele tatt er det nok wiren som er gammel og treg. (henger i wirestrømpen)

Den kan smøres opp men kan like gått spandere en ny en på bilen i stedet. Husk og bruk håndbrekken (spesielt på vinter)så det ikke størner til.

 

Har tenkt tanken. Var i og for seg det jeg ba Opel om å gjøre, men jeg feiga ut når de begynte å true med full overhaling.

 

Får se om jeg får titta på wire og bremseskjold i jula, så kanskje Håvard kan få tilbake tråden sin. Beklager hijackingen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noe motstand brekke i det hele tatt er det nok wiren som er gammel og treg. (henger i wirestrømpen)

Den kan smøres opp men kan like gått spandere en ny en på bilen i stedet. Husk og bruk håndbrekken (spesielt på vinter)så det ikke størner til.

Tull.

er det ingen motstand tipper jeg att bånda er revet løse. å bare beveger seg fritt når du drar på brekket, da vil det ikke få motstand. Rimer å med att du måtte rygge det av.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

er det ingen motstand tipper jeg att bånda er revet løse. å bare beveger seg fritt når du drar på brekket, da vil det ikke få motstand. Rimer å med att du måtte rygge det av.

 

 

Det er jeg også 100% sikker på. etter 1000 omega b'er:diespam:

 

Kommer du og bytter mitt bremseskjold håvard? Har ikke lyst:( Nok annet og drive med hehe:oohh

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke og bytte skjold, det jeg gjør:

 

Slipper rundt hullet til "pinnene" punkter disse igjen og sveiser, borer opp og lager fine nye hull som passer de nye pinnene, og smører over noe hamerite på de gamlebremseskjolda.

 

Tror dette er 10 ganger enklere og billigere, og holder kansje like lenge.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke og bytte skjold, det jeg gjør:

 

Slipper rundt hullet til "pinnene" punkter disse igjen og sveiser, borer opp og lager fine nye hull som passer de nye pinnene, og smører over noe hamerite på de gamlebremseskjolda.

 

Tror dette er 10 ganger enklere og billigere, og holder kansje like lenge.

 

Det er en fin løsning, har gjort nesten det samme på en senator. La en sveise perle på hver tapp på pinnene så de ble større og passet i det store rust hullet i skjoldet

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gikk ikke det da det ikke var igjen en dritt sveise i på de gamle skjolda.

Skal du ha nye skjold kjøper du hos http://www.carparts.no. tror ikke de står på sida, men han skaffer de.

Rundt 300kr stk å du får faktisk orginale GM skjold.

Hos Opel koster de 1200-1300kr stk.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gikk ikke det da det ikke var igjen en dritt sveise i på de gamle skjolda.

Skal du ha nye skjold kjøper du hos http://www.carparts.no. tror ikke de står på sida, men han skaffer de.

Rundt 300kr stk å du får faktisk orginale GM skjold.

Hos Opel koster de 1200-1300kr stk.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De står ikke på siden nei. Tror faktisk det må være den eneste opeldelen som ikke ligger på ebay heller.

Mulig jeg kjører meg en snartur til Trh og lar Scanparts ta jobben.

Nå vet jeg i hvert fall hva jeg skal se etter. Takker så mye for hjelpen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår