Toppe Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Vurderer å kjøpe en Legacy. Den er egentlig til damen hovedsaklig, da hun kjører mye i ekle bakker året gjennom. Spørsmålet er da hvor god firehjulstrekken til Subaru er. Nå har ikke jeg spesielt god peiling, men har forstått det sånn at det er variabelt hvor god 4wd til de ulike bilene er. Har hørt at flere av "folke-SUVene" ikke har all verden til god 4wd. Hun er litt skeptisk til stasjonsvogn med 4wd, fordi hun har inntrykk av at de ikke er så gode. Hun har lyst på en Toyota 4-runner, men disse er så dyre, så det er jeg skeptisk til. Vi bor i trøndelag, så vi har endel vinter. Det er hovedsaklig dette som er problemet. Bakkeklaring er jo alltid kjekt å ha, men det er et mindre sentralt tema. Er det noen som har peiling på dette? Hvor stor betydning har det og hvor legger Subaru seg på 4wd-kvalitetsskalaen? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Vi har veldig gode erfaringer med firehjulstrekket til Subaru. Kan ikke huske noen kang at vi ikke har kommet opp en bakke eller satt oss fast. Jeg vil si at Subaru legger seg øverst på kvalitets-skalaen, de har over 35 års erfaring med firehjulstrekk i vanlige biler for å nevne noe. Det er klart at en Toyota 4-Runner vil ta seg bedre fram under ekstreme forhold, men til daglig bruk tror jeg en Subaru vil klare seg vel så bra. Det er jo en vanlig bil, noe som vil si vanlige kjøreegenskaper med lavt tyngdepunkt. Om du kjøper med piggdekk så er det ingen vanlige personbiler som følger en Legacy om vinteren. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Avhengig av hvilken modell du velger kan du få 3 forskjellige systemer: 1989-92 1.8DL Manuell: Ikke-permanent 4hjulstrekk. 4-Hjulstrekk aktiveres ved å trykke på en knapp på girspaken. Andre modeller (manuell): Permanent, 50/50 fordeling med viskosekobling og diffbrems. Automat: Permanent, men variabel distribusjon av kreftene fram/bak Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jberntsen Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Vet dette er en gammel tråd, men har et spørsmål som gjelder dette temaet og orker ikke lage en ny tråd. 2226-q skriver: "Andre modeller (manuell): Permanent, 50/50 fordeling med viskosekobling og diffbrems." Betyr dette at Legacy har diffbrems i midtdiffen eller bakdiffen? Tenker å handle en slik en så hadde vært kjekt å vite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket valley Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 når man ikke kjører med full 4wd på 1,8 en, er det da bakhjulsdrift eller forhjulsdrift som driver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 når man ikke kjører med full 4wd på 1,8 en, er det da bakhjulsdrift eller forhjulsdrift som driver? Forhjulsdrift. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 er det noen som veit hvordan det er å bytte clutch på subaru legasy 1,8 92 model ? min har gått at skogen å trenger sårt å få fikset det for trenger bilen til jobb om dagen. den gikk til helvete pga hard kjøring sidelengs. eller om det hadde vært murlig å stramme den på noen måte? Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 trenger sårt svar på dette spørsmålet.... Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarnes Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Mellom aksling må fjernes, hjuloppheng fremme må løsnes slik at du kan ta ut drivakslingene fra kassen. Litt interiør må demonteres rundt girspaken. kanskje eksos må fjernes og. Men ikke noe problem å gjøre dette selv Siter - Subaru Legacy BC 1,8GL 1990 - Subaru Legacy BC 2,2GX 1992 "Vinterbilen" - Toyota Celica 2,0GT ST162 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subarumekkærn Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Hvis man skal bytte clutch på en legacy, vipper man ut motoren, mye kjappere enn kassa. Helt grei skruing det. Eksos, 2 motorfester, 4 skruer på motor/gearkasse, fjerne ledninger og slanger, demontere radiator, vips ute...c",) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Avhengig av hvilken modell du velger kan du få 3 forskjellige systemer: 1989-92 1.8DL Manuell: Ikke-permanent 4hjulstrekk. 4-Hjulstrekk aktiveres ved å trykke på en knapp på girspaken. Andre modeller (manuell): Permanent, 50/50 fordeling med viskosekobling og diffbrems. Automat: Permanent, men variabel distribusjon av kreftene fram/bak Delvis feil, ganske feil. L-serie og eldre har man vanligvis FWD, med knappen trykt inn har men 4WD med låsing på midten, Turbo har konstant med mulighet til sperre på midten. Legacy har i utgangspunktet 50/50 uten mulighet til å koble ut, men noen har det, lavserien kom vel i ca 92, samme system på automat, men uten lavserie. Noen kom med diffsperre, sjhledent, men gjør underverker for fremkomsten, Impreza, forrester har lignende system, mens justy har suzuki-motor og drivverk Mellom aksling må fjernes, hjuloppheng fremme må løsnes slik at du kan ta ut drivakslingene fra kassen. Litt interiør må demonteres rundt girspaken. kanskje eksos må fjernes og. Men ikke noe problem å gjøre dette selv Feil, motor løftes vanligvis ut, som forklart over her, men en erfaren mekaniker bruker omtrent like mye tid på å vippe ut kassa. med motor ute blir f. eks reg.reim, skifte av topppakninger og toppdekselpakninger, plugger en lek og gjøres ofte sammen(om det trengs). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.