Mazda 626 Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Hei! Når jeg kjører for eksempel i 70 km/t og svinger frem og tilbake er ikke bilen stiv. Den virker på en måte "nervøs" hvis dere skjønner:) Når jeg da retter opp bilen (rattet) slenger den liksom litt til etterpå. Er det slik bilene er, eller noe som bør gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 sjekk foringer i bakstillinga... noe slingring er det men ikke kjempe mye.... Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Er nok poly foringer og stabb stag som må til.. Vist bilen er orginal er den som en geleklomp baki der, hvertfall uten stabbstag mellom berebruene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Er vel igrunn sånn det er å kjøre gammal volvo. Litt av sjarmen! hvis ikke det er noe helt feil da såklart, kan jo være dårlige foringer, eventuelt andre ting som kan være ødelagt som dempere oppheng osv. Hjelper å få senka litt, og få på noen gode dempere samt poly/superflex foringer og krengnings stag. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 OK, men da regner jeg med at det ikke er noe feil med bilen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Kan og være høy profil. Bilen min vandrer jo enn hallmeter bare på dekka med vinterdekk på. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Min bil vandra også noe sinnsykt før.. Eller enda, men da var det demperene bak som var synderen.. Kunne presse dem sammen med tunga nesten.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raastadboy Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 min var også sånn!men kappa orginal fjerne 2 runder forran å bak å da ble den noe helt annet å kjøre! mye stiver å mye bedre å se på:=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 min var også sånn!men kappa orginal fjerne 2 runder forran å bak å da ble den noe helt annet å kjøre! mye stiver å mye bedre å se på:=) Kan du ikke bare ta ut fjærene og la kun demperne være på da, så får du nok den bilen med beste kjøreegenskaper i hele landet. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 fyll luft i dekkene xP Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Kan du ikke bare ta ut fjærene og la kun demperne være på da, så får du nok den bilen med beste kjøreegenskaper i hele landet. Eirik Og nok en usakli kommentar fra en som har ingenting her å gjøre. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Og nok en usakli kommentar fra en som har ingenting her å gjøre. :tannløs: Kapping er litt så som så, men kapp for all del senkefjærer, ikke originalfjærer ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Nå er det vel ingen bombe at gammel 240 ikke akkurat ble laget mtp veigrep.. Synes du bilen er ekkel, kjøp deg noe annet. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 :tannløs: Kapping er litt så som så, men kapp for all del senkefjærer, ikke originalfjærer ;) Vil heller anbefale å kjøpe dieselfører foran og forsterka fjører bak om du absolutt skal kappe fjører på 240. Mykje stivare enn lesjøfors so da bunner du ikkje demperane so lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Her var det mye rart: Kappa fjører hjelper så si null på kjøreegenskapene (eneste positive er at de senker tyngdepunktet litt). Bakre stabstag er til for å presse ytre framhjul ned i svingene. Så det hjelper pent lite om bilen er vinglete bak. Er bilen ustødig med høyprofildekk, så har du for lavt lufttrykk. Volvo 240 er laget for understyring, ikke for veigrep. Men den skal ikke være vinglete av den grunn. Kregningstag hjelper pent lite om du har sykkelpumper i stedet for dempere. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.