Gå til innhold

Billige ratt? og nav til 144 !

Ranger emnet


fast_740

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Skal ha meg et litt mindre ratt i 144`n min.

Er en 73mod, veit ikke om det er forskjellige rattstammer på de?

Eller om 240 passer...?

Noen som har tips til hvor jeg kan få detta billig?

Hvis ingen har noe å selge meg da?

 

Tenker da på ratt og nav.

Ikke noe spaca greier, helt standard sportratt.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen har helt greie GT-ratt av både god gammeldags look' date=' og "romskip-ratt". (Luisi) Nav har de også. Er forskjell på rattnav før og etter '73. '73 og '74 er like. Nav fra 240 passer ikke på din bil.[/quote']

 

okei...takk;)

 

vært på mekonomen, får bra rabatt der også!

Men det eneste er om noen kanskje hadde et brukt...Rop ut^^

 

Fant det ut nå

 

73-74 140 har samme som 75 240... 76 og opp 240 har et annet=)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte på et turboratt 14" fra en 86 mod 240 på min 73 mod 145 nylig..så det skal vel etter all sansynlighet psse på din også fra en nyere 240.dermed er det jo litt enklere å få tak i et brukt et også.

 

hmmm... okey! Får se om jeg skal teste et da. Har et ratt, ikke turbo, men helt likt. Forskjellen er vell bare at det står turbo istedet for volvo? iallefall det jeg kunne se forskjell på de:P

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en '67 144. Der passa 240-navet, men på 240 stikker navet endel inn i den plastikk-kappa. Så, det ble slettes ikke pent, da 240-navet har noen stygge profiler som ikke er ment for å sees.. :-)

 

Prøvde navet fra en '73 på en '72 for noen år siden. Husker ikke helt hvorfor, men det passa ihvertfall ikke. Mulig diameteren der splines'ene er var forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår