volvo145 Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 hei jeg holder på å plukke en 240 -84mod B21, med automat kasse. Har en kompis som ønsker en bakaksel med lavere utveksling enn 1031 akseleen, som han skal ha på bilcross bilen sin. Er det noen som vet hvilken bakaksel denne bilen har, er det noe å samle på? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Er det ingen som vet om bakakselen på en 240 med automat er lik en med manuell kasse? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Er bare å skru av lokket og telle tenner det vel? Mye raskere enn å sitte her å vente på svar.. 240 har jo blitt levert med 2 forskjellige bakaksler og mange forskjellige utvekslinger.. Ingen som har noen fasit på hvilken bakaksel og utveksling en 84 mod har, desverre.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 jeg hadde en 85 modell med autolat, bygget om til manuell og B21, så hvis din har samme bakaksling, så er girene mye kortere, som gir deg littegranne bedre akselerasjon, må gire mye da. Men det var nok til at jeg fikk spørsmål om 240'n var trimma. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Vet ikke nöyaktig utvekslinga i de men den er tyngre på 240 med automat enn med manuell! TROR du får både 1030 og 1031 bakakslinger til 240 automat med tung utveksling! Er helt like vanelige 1030 og 1031 bakakslinger bortsett i fra utvekslinga! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Hva menes med "tung" utveksling? Det nærmeste jeg har har klart å komme et konkret forslag i de grønne heftene, er at B21A og automat skal ha 3,73 - men uten at det fremgår klart om dette også gjelder 84-modellen. Spesielt med 84-modell med manuelt gir, er at den har den "lengste" utvekslingen av alle, nemlig 3,15. Etter hva jeg kan se gjelder ikke dette for automat, selv om det kunne behøves, for jeg tror at en 84-modell med B21A og automat skal ha tretrinns automat (BW55), og ikke firetrinns, som hadde dukket opp på dyrere versjoner (stemmer det at det er tretrinns?). Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Hei Tusen takk for svar, var vel litt sånn at jeg ikke giddet å legge noe arbeid i den bakakslingen hvis den ikke var noe å samle på, og derfor ikke telte tenner;) Uansett så virker det som det er ganske tilfeldig hvilke aksler som står i bilene. Der var 3 trinns kasse, jeg tauet bilen til høgger i går. Men bilen står der med knall god bakaksling , kjørt 125000 med automat.. larsverm: hvilke grønne hefter refererer du til? Skulle gjerne hatt noe som var lett å slå opp i når sånne spørsmål dukker opp. Hvis det Hemi sier stemmer så er det jo en ypperlig aksling til rally cross? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Jeg har en bakaksel fra en 244 84 mod med b21a og m45, sikkert 3.15 ? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 "Grønne hefter" - altså Volvos offisielle verkstedhåndbøker som det finnes et utall forskjellige av: Selv har jeg bare en bunke litt forskjellige stort sett med informasjon av generell karakter. Informasjonen om utvekslingene som jeg refererte til fant jeg i et hefte som heter "Specifikationer 240 1975-1985". Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.