Gå til innhold

Lett motorsykkel..

Ranger emnet


s4nd3r

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er da ikke bare 2 takt som får mer gamp av å ta ut plomber.. For mesteparten av 125ccm i norge er jo egentlig 250'er.. Hadde jeg tatt plomba på sykkelen jeg hadde, en 4 takter på 13,5 hk, så hadde jeg fått 28hk.. Men kjipt å bli tatt å måtte betale avgifter da..

 

edit:

 

Hehe.. Stor skrivefeil.. Tenkte som i klasser jeg. Aka A1 etc. Så se bort ifra alt jeg skriver med kubikk. Sånn kan det gå når man ikke tenker når man skriver.

 

A1 er jo seff maks 125ccm og maks 15hk. Og en fulleffekt 125ccm har jo seff fortsatt samme sylindervolum, bare en del mer hester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uplombert rs125 har 34hk, så JO, det er bare å ta plombene..

Samme med Nsr, men den har ca 28hk uplombert. Og da er de plombert ned til 15hk.. skjønner ikke hvor du vil med det kn filtret ditt ;)

 

"Hvis du har satt på elektronisk eksosventil, tatt ut cdi'n, fjerna plomba i eksosanlegget eller kjøpt effektanlegg, satt på ordentlig tennplugg (NGK BR10EG), åpnet igjen-tettingen av luftfilterboks plomba og riktig dyse - gratulerer! Du har nå en FreePower Aprilia RS125 med ca. en slik benk-resultat:

 

dyno.jpg"

 

apriliaforum.no • Se emne - Trimmeguide

 

Ehnei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke bare 2 takt som får mer gamp av å ta ut plomber.. For mesteparten av 125ccm i norge er jo egentlig 250'er.. Hadde jeg tatt plomba på sykkelen jeg hadde, en 4 takter på 13,5 hk, så hadde jeg fått 28hk.. Men kjipt å bli tatt å måtte betale avgifter da..

 

Det er heller ikke sant. Du trenger nye stempel og sylindere, i alle fall. Kan man liksom plombere ned kubikk?

Og hvorfor plomberes de da ned til 11 eller 13 hk, istedenfor 15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du har satt på elektronisk eksosventil, tatt ut cdi'n, fjerna plomba i eksosanlegget eller kjøpt effektanlegg, satt på ordentlig tennplugg (NGK BR10EG), åpnet igjen-tettingen av luftfilterboks plomba og riktig dyse - gratulerer! Du har nå en FreePower Aprilia RS125

 

Ja, det er en del jobb og penger.. Det er ikke poenget.. Poenget er at alle komponentene du skifter ut, er der for å plombere sykkelen.. Så du "tyner" ikke ut ca 30 hk av en 2 takter, du frigjør de :)

1996 Bmw 523i 2.5 Manuell.

 

sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell

 

x: 1992 Bmw 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke bare 2 takt som får mer gamp av å ta ut plomber.. For mesteparten av 125ccm i norge er jo egentlig 250'er.. Hadde jeg tatt plomba på sykkelen jeg hadde, en 4 takter på 13,5 hk, så hadde jeg fått 28hk.. Men kjipt å bli tatt å måtte betale avgifter da..

 

Kan nok ikke sammenligne dette med plombene på 2 takter akkurat ;) Hvordan skal du "ta" plomba? :D

1996 Bmw 523i 2.5 Manuell.

 

sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell

 

x: 1992 Bmw 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg kjøpt meg lett mc ville jeg ikke kjøpt en suzuki, ihvertfall ikke en marauder. Det er riktig som du sier, den har 8 hk. Ser du på andre 125cm3 sykler har de gjerne 15 eller mer. Jeg ville anbefalt en Honda Shadow istedet. Honda lager mye bedre motorer.

 

reglen er 15hk og 24(om jeg ikke husker feil) kw.

dessuten er det 124ccm3 på de ALLER fleste lett motorsykkeler:) orginale vell og merke.

 

suzuki maruder har 12hk, 8kw.

 

på hvilket grunnlag kan du si at honda lager mye bedre motorer enn suzuki, yamaha, rotax, bmw etc. når det gjelder motorsykkeler motorer.

dessuten er det få av "merkene" som produserer sine egene motorer

, aprilia, yamaha, suzuki er noen av disse. også

f.eks aprilia har sammarbeid med bla. rotax og minarelli.

andre som sammarbeider med minarelli er motorhispania og suzuki..

 

tviler på at du har kjørt nok til å si at honda lager de beste motorene.

jeg har selv kjørt aprilia rs 125 i 2 år. riktignok 2takter, ingen problemer i det hele tatt, mens en kamerat av meg som kjørte honda rebel, hadde problemer med den hele tiden. på et tidspunkt gikk det tilogmed en sprekk i blokka på den. og det er en "honda-produsert" motor..

 

 

men skal ikke ødelegge topicen mer.. ta kontakt på pm hvis du er intressert i mer diskusjon.

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uplombert rs125 har 34hk, så JO, det er bare å ta plombene..

Samme med Nsr, men den har ca 28hk uplombert. Og da er de plombert ned til 15hk.. skjønner ikke hvor du vil med det kn filtret ditt ;)

 

skjønner ikke helt hvor du har dette tullet ditt fra.

har du noen gang hatt lett motorsykkel?

 

jeg har kjørt aprilia rs125 i 2 år.. kjøpte den ny og orginal fra forhandler.

 

kjørte den en sesong helt orginal, på slutten av første sesongen kjøpte jeg et arrow effektanlegg. da gikk den litt bedre, men ikke noe voldsomt.

 

i løpet av vinteren.

gjorde jeg

-kjøpte rave el. eksosventil

-kjøpte 34mm forgasser.

-kjøpte 34mm innsug uten snablen i luftfilterboksen.

-kappet sperra i cdi

-kjøpte m01(uplombert orginalanlegg) fra aprilia

 

først da hadde den rundt 30 hk. så det er ikke bare å fjerne ting og tang. det må endel kunnskap til for å få dette til skikkelig.

 

jeg brukte ca. en uke på å få tak i deler og montere alt.

 

du har sikkert aldri satt deg på en lettmc...

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant dette, men det er jo en del forskjell på sykler da. Hvordan den er sperret, er jo vesentlig. Ser det er vist et bremse papir her oppe, dette er jo da effekt på hjulet. Vanligvis er den effekten du får oppgitt fra produsenten målt i motor å ikke på hjulet. Så å gå fra 15 til 30 hk i motor med "bare" fullt effektanlegg er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår