Gå til innhold

Stereo i E46

Ranger emnet


mart90

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tenkt å få litt bedre lyd av stereoen i en e46, sedan, facelift utg.

Vet så godt som ingenting om stereo, så hadde vært kjekt om noen gadd å gi meg noen tips:)

 

Vil at anlegge skal bestå av:

- Spilleren, beholde original

- Fronthøyttalere, hvilke?

- Sub, hvilken? en eller to?

- Må jeg ha en forsterker? I så fall hvilken?

 

Fikk høre at det var like greit å kun ha front og ikke bakhøyttalere, er det riktig?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal velge er jo litt opp til deg, og det kan nok de fleste bilstereo butikken guide deg litt.

 

Men hva du trenger er:

Spiller med signalutgang for SUB, front og evt. bak.

 

Om du skal gjøre det ordentlig trenger du 2 forsterkere, en til sub, og en til høyttalere foran og evtbak. (2 eller 4 kanalers forsterker alt etter hvor mange høyttalere du skal ha)

 

Du trenger signalkabler, en til sub og en/to til høyttalere.

Høyttaler ledning

Strømkabel til forsterkerene.

 

Så trenger du selvfølgelig sub og høyttalere.

Når det gjelder merker her så er det jo induviduelt hva man liker av lyd. men personlig så liker jeg godt lyden fra POLK, hertz og focal godt.

 

Ang. det med å bare ha høyttalere frem så er det noe som er vanlig når man konkurerer med bilstereo, dette er fordi det gir et bedre lydbilde med bare lyd fremme.

 

I en vanlig bruksbil kan du godt ha høyttalere bak så de som sitter på ikke kjeder seg til døde.

 

PS: Du kan gjøre det mye dyrere og litt billigere enn dette, men tror nok dette er den mest "humane" versjonen :)

Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist ikkje signalutgang på bmw sine originalspillere, so du må ta signalet ifra bakhøgtalerene til forsterker. (du må kjøpe ein overgang til dette)

So da kan du ikkje bruke bakhøgtalerene

Ein sub holder i massevis. F.eks ein 12"

Men har du skiluka?

Det er greit å få trøkket ifra bassen inn i kupèen.

 

Eg veit ikkje budsjettet ditt, men ein forsterker til høgtalerene framme anbefalles.

Skal du ikkje ha forsterker framme, bør du kjøpa nokre lettdrevne høgtalere, slik at originalspiller klarer å trøkke litt i høgtalerene.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

 

Skal beholde CD-Spilleren, går det an å koble forsterkerne direkte til spilleren? Eller må jeg ta signalet fra bakhøyttalerne? Har skiluke ja, men er ikke så veldig lysten på å plassere suben der da jeg reiser en del på skiturer.. Noen som vet noen kreative måter å plassere sub på uten å stjele så mye plass? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår