Gå til innhold

Vinterprosjekt: Opel Monza!

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Shyggen

Gamle bilen jo.. :)

 

Har hatt 2stk Monzaer! digge biler!!

 

Hadde som bil nr.2og3

 

-85 2.5E 140hk

-88 3.0E 180hk

 

Fete biler til å være så gamle :)

:)

 

problemet mitt er at det skifta motor da.. husker du tilfeldigvis noe om to støtdempere fra traversen oppunder blokka på modellene du hadde? De var jo rekkeseksere begge to. På min bil er det bytta motor fra en 2,2 firer motor til en 3.0 motor..

 

firer-motorene hadde ikke de støtdemperne, og på min er det ikke støtdemper under bloka well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at det var 2støtdempere fra blokka ja og til støtdemper tårnan ja.. noe spessielt du tenkte på?

 

Ja, det er bra.. den 2.2i er ikke så morro som 2.5i/3.0i :D

 

likte 2.5i veldig bra, for den gikk på 0,7 på langkjøring og hadde ganske bra med drag i forde.. Hukser noe om 240km/t på speedometeret.. å det er jo meget bra med bare 140hk på ca.1400kg

 

men, 3.0i var morro.. men, 1.1 på langkjøring ble litt drøyt i lengda..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Husker at det var 2støtdempere fra blokka ja og til støtdemper tårnan ja.. noe spessielt du tenkte på?

 

Ja, det er bra.. den 2.2i er ikke så morro som 2.5i/3.0i :D

 

likte 2.5i veldig bra, for den gikk på 0,7 på langkjøring og hadde ganske bra med drag i forde.. Hukser noe om 240km/t på speedometeret.. å det er jo meget bra med bare 140hk på ca.1400kg

 

men, 3.0i var morro.. men, 1.1 på langkjøring ble litt drøyt i lengda..

Jeg hørte at det skulle sitte to støtdempere der.. men de har ikke noe med traversen å gjøre da?

De mangler nemlig hos meg, og det liker jeg ikke :)

 

har du noen bilder av monzaene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde en svart(2,5) og en hvit(3.0)..

 

Har dessverre ikke bilde av de nei.. har ikke bilene heller lengre.. det var min bil nr. 2 og 3.. viss man ikke tenker på den bilen jeg.. hehh.. øvekjørte med :) en gammel Renult 19.. som ikke var så lenge :) noen runder på jordet så var den borte :D

 

Husker ikke hvor de satt.. 2/3 fram på motoren.. om jeg ikke husker rett... ikke lett å finne bilder av de på nettet heller..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Nei, hadde en svart(2,5) og en hvit(3.0)..

 

Har dessverre ikke bilde av de nei.. har ikke bilene heller lengre.. det var min bil nr. 2 og 3.. viss man ikke tenker på den bilen jeg.. hehh.. øvekjørte med :) en gammel Renult 19.. som ikke var så lenge :) noen runder på jordet så var den borte :D

 

Husker ikke hvor de satt.. 2/3 fram på motoren.. om jeg ikke husker rett... ikke lett å finne bilder av de på nettet heller..

Hehe:)

 

vanskelig å finne bilder ja. men takk for tipset uansett! jeg fikk høre høre at de "satt fra traversen oppunder blokka" jeg.. så da gikk jeg utifra det. men da får jeg ta en ny kikk i morra ;)

 

du har ikke tilfeldigvis noen monza-deler liggende? Stabstag, dempere, takluke-deler, eksosanlegg for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vell sett dem viss man fikk bildet fra siden av motoren..

 

Hadde masse deler som ble kasert for en stund siden..

Hadde en strøken 3.0i motor som gikk for 750kr ;)

 

Solgte denne til en kompis.. derfor den lave prisen.. :)

 

Den yter i dag ca.250hk og sitter under panseret på en Senator

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Hadde vell sett dem viss man fikk bildet fra siden av motoren..

 

Hadde masse deler som ble kasert for en stund siden..

Hadde en strøken 3.0i motor som gikk for 750kr ;)

 

Solgte denne til en kompis.. derfor den lave prisen.. :)

 

Den yter i dag ca.250hk og sitter under panseret på en Senator

Jaja.. bra pris på motor det:) har tenkt på å trimme min også.. hva har han gjort med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Han bytta toppen til en 24v, det hjalp på pluss at det ble mye nicere lyd, effektanlegg,chip og luftfilter.. om han har gjort noe mer en det vet jeg ikke.. lurer på om han planslipte den noe.. husker ikke helt..

Men er blokka lik? Sånn at det passer med skruer og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nå fått det til og funke.. :) han er ganske fingernem men, er kjent for mystiske løsninger :)

 

Er ikke sikker, på hvordan han gjorde det.. Bør vell neste spørre en Opel Fanatisker :)

 

Jeg bare elsket Monzaen, rakk aldri å trimme så altformye.. :|

 

Men, det skal jeg ta igjenn på Supran jeg har nå ;)

 

Whee! Lørdag!!!

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Han har nå fått det til og funke.. :) han er ganske fingernem men, er kjent for mystiske løsninger :)

 

Er ikke sikker, på hvordan han gjorde det.. Bør vell neste spørre en Opel Fanatisker :)

 

Jeg bare elsket Monzaen, rakk aldri å trimme så altformye.. :|

 

Men, det skal jeg ta igjenn på Supran jeg har nå ;)

 

Whee! Lørdag!!!

Lørdag er skru-dag:)

tror kanskje jeg heller går for turbo hvis det er masse sjølmekk med 24V toppen;)

 

har du bilde av supraen din? supra er stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår