Gå til innhold

er det 2 bensinpumper i golf 2?

Ranger emnet


Håkon_w

Anbefalte innlegg

Bil G 2 `87mod 1,8i (k-jet?)

 

scene:

bilen begynte å fuske noe veldig og jeg kunne ikke tråkke på gasspedalen, for da kvalte den seg helt. (som om den ikke fikk nok drivstoff) En stund gikk den fint på tomgang med clutch inne, men så fort jeg ville frewmover kvalte den seg, og etterhvert stoppet helt.

 

batteriet ble tømt for å prøve å få start, noe den også gjorde i få sekunder for så å stoppe igjen. fikk tilslutt start på den ved igangtauing, og den ble da normal etter omtrent 10min tomgang.

 

har kjørt med den i ca 14 dgr uten symtomer nå, men i går kom det igjen, men den stoppa ikke helt, bare fuska krafig.

Bensinpumpa som er under baksete lager nå en ulelyd. er det en bensinpumpe i tanken på denne bilen, som mulig har tatt kvelden, som gjør at den pumpa må jobbe xtra tungt? og er det den som blir kaldt forpumpe?

 

eller forslag til andre mulige feilkilder? bensinfilter ble byttet for ca 10.000 siden.

 

langt innlegg men jeg håper noen tar seg tid og har noen gode svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å mate den med konstantstrøm og den virket, så da er det ikke den.

 

Er det bensintrykkregulator på denne? eller hvilken sak justerer trykket under kjøring?

 

Jeg kan jo prøve å bytte bensinfilter igjen å se, men er vel rart at det skal tette seg så fort?

 

Det høres ut som pumpa under bilen må jobbe mye mer enn normalt kraftig bzz lyd, kan det være at den begynner å bli sliten å ikke greier å levere nok trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å mate den med konstantstrøm og den virket, så da er det ikke den.

 

Er det bensintrykkregulator på denne? eller hvilken sak justerer trykket under kjøring?

 

Jeg kan jo prøve å bytte bensinfilter igjen å se, men er vel rart at det skal tette seg så fort?

 

Det høres ut som pumpa under bilen må jobbe mye mer enn normalt kraftig bzz lyd, kan det være at den begynner å bli sliten å ikke greier å levere nok trykk?

 

Sjekket sikringen og relèet?

Hvis pumpen virker så må det være en av disse..

Du kan sette en ledningsbit fra en annen sikring til sikringen til pumpa hvis relèet er ødelagt, da får du strøm til pumpa.

 

Gjorde dette da relèet på 3`er min sa takk for seg..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg tar ut relèet stopper bilen å sikring er hel, så antar at det virker som det skal.

 

Kjørte en tur istad å den virket fint, bensinpumpa har normal lyd. Det er litt kjedelig når det er en feil som kommer å går veldig ymse, vanskelig å feilsøke på slikt..

 

tenkte også at det kunne være falskluft et sted, men har ikke fått tak i no startgass for å lettere identifisere lekkasjer ennå. det er neste skritt, for jeg kan høre en "fss" lyd i motorrom når den går på tomgang.

 

når jeg gir gass (fra motorrommet) høres det også nesten ut sm jeg skulle hatt åpent fiter.

 

Kjedelig hvis den plutselig skulle finne på og bli vrang igjen, for det er noe kjedelig å bli stående langs veikanten gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har delvis fått lokalisert feilen, har kjørt noen tanker nå og den stopper/ begynner å fuske når tankmåler når rødfeltet. Dette i kombinasjon med at bensinpumpa begynner å bråke fælt. Når jeg da får fylt på litt drivstoff er den fin igjen. Ingen ulyder fra bensinpumpe og ingen juksing.

 

Ser at tanken har en lufteventil som skal hindre at det blir vakum. Pleier den å bli defekt eller kan det være et rør på fødepumpa som har tettet seg eller morknet?

 

Jeg bare tenkt på mopedene med manuell bensinkran at der er det 2 rør som suger bensin, det i bunnen av tanken er til reservetanken. Om det er det prinsippet på golfen aner jeg ikke, men tenkte i den retningen siden den stoppet og fikk for lite bensin hver gang den kom på rødfeltet.

 

Noen som har vært borti lignende og funnet løsning?

 

pft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår