Gå til innhold

Spesielt med supra

Ranger emnet


Shaggylaggy

Anbefalte innlegg

mange som nå diskuterer med meg hva som er så spesiellt med supra.

 

en som bla.a sa: så nå har du kjøpt deg supra, bare for navnet supra.

 

Hva synes dere er det spesielle med supra?

 

For min del er det lyden i supra, den er jo helt vill:D

Synes også bilen er generellt god å kjøre og ligger veldig bra på veien. Bilen er også lett å kontrollere i sladd.

 

 

så.. hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell ingenting som er spesielt med supra. Bare en veldig god bil. Og et hærlig utseende:D

Hadde det ikke vaært for F&F filmene hadde ingen vist om supra.

Ønsker egentlig at filmene ikke var laget. Prisene steg og forsikringen ble dyrere.

Hvis du nevner supra til noen, tenker de F&F mkiv bilen... IDIOTER:)

Liker også mkiii bedre enn mkiv;) Har hatt min i 4år nå, er storfornøyd med den:) Og bedre blir den....

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er også lett å kontrollere i sladd.

 

Er ikke så sikker på den dær. Min vil bare ha grep, nesten så den hugger i asfalten hvis rumpa kommer litt:)

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Habja bil?? Hva er det. he he.

 

Ang. lett å kontrollere i sladd kommer vel litt ann på hva slags dekk og dimensjoner man kjører med. Slenger man på noen stål felger 14-155-60 f.eks, så tror jeg nok den kan bli ganske morsom å sladde med;)

 

Supra har vell vært populært lenge før fast and the furous filmene, kanskje ikke så veldig i norge. Men har helt klart eksplodert etter filmene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. lett å kontrollere i sladd kommer vel litt ann på hva slags dekk og dimensjoner man kjører med. Slenger man på noen stål felger 14-155-60 f.eks, så tror jeg nok den kan bli ganske morsom å sladde med;)

 

Er det bare jeg som synes det er bedre å sladde med lavprofildekk? Med slik ballongprofil du prater her kjennes det ut som om man kjører med tyggis rundt hjula, og at dekket når som helst skal vrenges av felgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Humm.. Hva som er spesielt med supra ja.. Etter å ha eid supra(MKIV) i 5 år er det følelsen med bilen som er det eneste som er unikt med den. Det finnes utallige både raskere og råere biler, men ingen har den samme feelingen som supraen. Akkurat den greia får man bare med 2jza-gte motorene og får dere noen gang muligheten til å prøve en MKIV så vil dere nok skjønne hva som er greia. Eneste andre bilen jeg har kjørt som kan måle seg med akkurat det er den gamle gode e36 M3-gt. Og hva mk3 supra angår.. hummm... prøvekjør en mkiv så skjønner dere hva jeg mener.. Det er som å sammenlikne puppene til Pamela med puppene til Erna Solberg.. Det er pupper begge deler, men det blir liksom ikke samme greia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det som er så spesielt med supraen er at det er en genuint bra bil. Den er komfortabel, rask, pålitelig, slitesterk, og tåler mye uten å ta skade. Min mk4 er en 1994 modell N/A, med 170.000 på telleren. Man skulle tro at en bil med såpass km skulle vise litt tegn til slitasje, men jeg kjører en peugot 206 registrert ny i 2008 (overligger) til daglig når jeg er i norge, og med 17.000km kjennes den sliten ut sammenlignet med supraen. Ellers er den veldig fin på langkjøring. Jeg har kjørt 3500 km fordelt på 2 dager, uten at min dårlige rygg ble sliten i det hele tatt. Ergonomisk er den veldig bra. Man sitter helt riktig, har bog oversikt (så lenge man ikke bryr seg om ting BAK bilen..) Ellers har den en evne til å jevne ut humper som jeg aldri har sett hos noen annen sportslig bil. Jeg har banka over en grevling i 140, og det bare rista litt. Audi og jaguareiere har blitt overrasket over at den er stivere og mer komfortabel en deres egne biler. Jeg har også dratt av veien et par ganger, sladda inn i en fortauskant, og blitt påkjørt av skoda octavia taxi to ganger. Fremdeles er bilen uskadd. Ikke at jeg forstår hvordan. Til dags dato er det den beste bruksbilen jeg har eid. Det er bare synd den ikke har tilhengerfeste, for den er sikkert helt rå å trekke henger med.. Og bare for å runde av det hele har den helt ok forbruk. På langkjøring med bagasje har jeg klart 0,7!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Alt er bedre på en Supra mk4 enn det meste annet! Hva Toyota tenkte på da de bestilte de girkassene f. eks er bare en av mange ting! Ingenting slår den driftsikkre 6trinns kassa!!! Seff utseende! Å ja! Supra har da vært populært leeeenge før f&f filmene! Det er evt folk rundt 20 år som trur no annet!

Prøv å skru på noe annet, Supra er lett i forhold! Det er viktig hvis man skal modifisere litt! Noe jeg mener både mk3 og mk4 må gjøre for å få den siste prikken over i`en! Eller sa jeg noe dumt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Du sa vel ikke noe teit akkurat. Ihvertfall mk4 er veldig logisk satt sammen. Men det er tydelig at noen ville unngå at dne skulle falle fra hverandre. Det er av og til litt unøvdendig mange skruer som holder ting sammen. Blandt annet dashbordet er slitsomt å skru på, og det er irriterende at man må ta av innsuget for å bytte plugger på N/A bilene, siden det går på tvers over motoren. Ellers er alt enkelt å skru på, når man først finne rut hvordan den er satt sammen. Men om man ikke er vant til toyota sin måte å tenke på kan den være litt.... irriterende.

 

Alt er heller ikke bedre. Autochoke går av og på under kjøring, og oppleves ubehagelig. Det samme gjelder AC, som plutselig vil ha motoren opp på 1200 rpm. Akkurat det kan bli spennende i rushtraffikk.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke skrudd på N/A før, og aircondition er ikke no luksus jeg har i mine biler :p

Men husk at dette er en bil fra 1993, altså mk4

 

Utrolig fin bil, noe tung, men det blir man vant til!

 

Blir bra å få ut bilen nå mot sommern!!!

Kjørt en sliten MB W124, det ekke like spennende, men økonomisk :-)

 

Håper å se fler SUPRA`er på treff!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår