Jon Arne Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Hallo.. Har problemer med en 245 84mod,kjørelysene sådan. Sikringen går HELE tiden! Når jeg startet bilen så går sikringen på kjørelysene.. Er vel en orginalt 8amp sikring på de? Disse tåler ivertfall ingenting. Står i en 16amp nå iallefall,men den blir brent av med en gang. Så,noen som har svar på dette problemet? Meget slitsom å bruke mange sikringen i uken. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Sikringen går jo fordi du har en kortslutning. Å sette i større sikring er ikke så gunstig.. Hilsen bilbrann og de. Sjekk ledninggjennomføringa foran der de går ut til selve hjørnelyset. Skarpe kanter der som kan slite hull på ledningene etterhvert. Markeringslysene skal være alene på sikring nr 4 på en -84 modell, så hvis det ikke går noen sikringer når du setter på bare parklyset, er det kun kretsen til markeringslysene du trenger å konsentrere deg om når du leter kortslutninger. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Ok..ja,noe må det være når den spiser sikringer som er dobblet så store.. Takker for tipset!:) Skal sjekke opp dette asap. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Det lyset til askebegeret bak, eller hva det er til, har manglet hos meg i begge mine 240er. Restene av ledningen(e) har kortsluttet under den lille "boksen" bak håndbrekket, da mistet jeg kjørelys på høyre side foran og bak, pluss bakgrunnslys til speedo. Virker egentlig ikke som om det er samme problem du har siden du ikke nevner speedolys og det kan virke som om du mister på begge sider, men kan være verdt å sjekke. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Det du nevner der går vel på parklyskretsene på sikring 15 og 16. Men parklysene ER forbundet til markeringslysene, det skal sies. De har bare egen sikring. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Ja, var vel sikring 16 som røk for meg.. Når du sier det var det vel bare parklyset foran som røk, ikke kjørelyset i samme lykt. Og kjøre-/parklys bak. Trådstarter, er det de små kjørelysene eller nærlyset som ryker egentlig? Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Nå har bryteren for lysene smeltet!:O Vrir den irundt som jeg vil,uten at noe sjer. Men kjørelysene funker nå da :wonder Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Lysbryterene bruker ofte å smelte. Har vært borti det der uendelig mange ganger.. Fant aldri feilen til hvorfor dem smelta heller.. Men jeg tulla med noen ledninger nedi der, å så gnistra det alle veier å lysene funka supert. Ikke røk noen sikringer, bryteren slutta å smelte og sånn. ;) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 På eldre 240's går all strømmen til hovedlysene fra batteri -> lysbryter -> hovedlysrele -> frontlys. Da går det veldig mye strøm gjennom bryteren og denne kan smelte. Hovedlysreleet er altså ikke annet enn et vekslerele mellom nær- og fjernlys og tar ikke strømmen direkte fra batteriet, men går via lysbryteren. Sett på rele før hovedlysreleet som på nyere 240's, så unngår man at all strømmen går gjennom bryteren, så får man bedre lys som bonus:) Virker som veldig få er klar over denne mangelen på eldre 240 siden "den har jo et stort rele til hovedlyset på innerskjermen" Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2008 Du kunne vel ikke legge opp et bilde av rele'et fra nyere 240er? Så jeg vet hva jeg skal se etter når jeg er på huggern:) Å gjerne et koblingsskjema over hvor det nye skal kobles. Er _litt_ grønn når det kommer til ledninger:P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2008 Det skal jeg gjøre vettu! Bare vent litt.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2008 Høyreklikk "save target" Det er komplett koblingsskjema for alle kretser adskilt i hele bilen for 85 modell. Mye enklere å finne fram i:) Du må ha Acrobat reader for å lese .pdf filer. Se side 43-44 for hovedlys (og side 49 for hjørnelysene) 1. Releet som ble standard på senere årsmodeller. Du kan bruke et helt vanlig rele for ekstralys etc. Standardrele. 2. Strømfordeling. Her kan du ta strøm til kontakt "30" på releet. 3. Hovedlysreleet som veksler mellom nær- og fjernlys. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Markeringslysene slutter ikke å lyse! Må ta av en av batteripolene for at de da skal slokke. Meget irriterende! Hva kan være feil der? Skjøøner at det er direktestrøm til de nå,men er det et relee som har fucka seg eller? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Hva har du gjort med bilen før de hang seg opp da? Er ikke noe rele til markeringslysene. Det er den rød-hvite ledningen som kommer ut av "S" bakpå lysbryteren som går til markeringslysene. Funker det ikke å ta ut sikringa heller? Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.