V-230f Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Hei! Har et problem med begge bilen jeg har. Begge er metallic. Oppdaget først på den eldste at klarlakken på alle flater (tak, panser...) var full i små "hakk" eller groper. Som om du har gått amokk med en nål eller forsiktig sandblåst lakken. Det er såpass dypt at vanlig rubbing og pollering ikke tar det. Etter en del år kjøpte jeg ny bil og nå har samme "lakkskaden" oppstått på denne også. Ikke på sidene, kun på flatene. Vasker bilene ukendlig og polerer et par ganger i året (for hånd)++ Har en mistanke til at det kan være en form for syreskade da bilen daglig står i nærheten av en bedrift som det oser svovelsyre av av og til. Noen som har vært borti noe lignende? Er det noe måte og påvise at det er dette som har gjort det? Og sist men ikke minst, er det noen måte å få dette bort på uten å måtte lakke om? (klarlakken) Nå er de slik at samme hvor mye du pollerer så ser lakken litt matt ut. Takker for alle svar! Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karaba Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Hvis sårene i lakken er så store at du kjenner dem fysisk så er det dessverre vankelig å få gjort noe med uten å lakkere om. Hvis du mistenker at det kan være pga svovelsyre så burde jo flere på jobben din ha samme problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Vile også sjekket med flere på jobbe i opg med at du har en fabrikk i nærheten som driver med svovelsyre.... tror nok det kan være vrient å fjerne igjen da det kan fort gå i mellom klarlakken din. Eneste tipset jeg kan gi deg er å benytte en bra polish/ sealer på neste bil, collinite el Duragloss tåler mye juling mht sur nedbør etc, emn hvordan de er mot eventuelt svovel innholdig nedbør aner jeg desverre ikke. Om du reiser innom noen som jobber med bilpleie kan det hende de kjenner til tilstanden du har og kan gi deg et rett svar mht hva det kommer av...(om ikke noen andre her kjenner til dette da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-230f Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Takker for svar! Har hørt litt og det er mye som tyder på at det er "syreskade" Men ingen har noen annen løsning enn å lakke om igjen. Noen som har andre forslag? Flere biler i området har antydning til det samme. Setter inn noen bilder jeg tok av den ene bilen min. Det var ikke lett å få festet det på bilde men men :) Det er så forbanna irriterende, skulle vært et produkt som fikset dette :angry: Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 ouch....så ikke bra ut det... Kan ikke få noe erstattning da? Passe på å beskytte godt da etter lakkering om det blir et tema for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Uff, ser ut som en stygg skade det der ja! Det der er ikke steinsprang for å si det sånn! Lakken ser jo helt deformert ut.. Vil tippe det må lakkes opp igjen. Hvis jeg var deg, ville jeg ha prøvd å våtslipe forsiktig med p2000 papir. Og brukt en kraftig compound for å fjerne merkene igjen. Men spørs om det ikke blir litt tynt igjen med lakk på bilen da.. Men siden det mest sannsynlig må opplakkeres, ville jeg ha prøvd det iallefall ;) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Hadde hørt hva den bedriften hadde å si til det, også sjekket om det er noen flere biler som har fått de samme skadene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg