slitenvolvo Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Jesus.. :p Hva blir det neste? Trådløs overføring mellom girkasse og hjul? (tenker da på baktrekkere) Tesla-coil: :eddie Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Ja det utvikler seg.. Husker når common-rail ble pressentert sa de at det bare var aktuellt i større motorer med lavt turtall hehe! Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 nærmer seg; http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=591783 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 Trodde dette var gjort allerede i spesielle motorer jeg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mars 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 Trodde dette var gjort allerede i spesielle motorer jeg. poliq liker dette. hva med å hive den 100++ år gamle forbrenningsmotoren i skogen, å skru i hop noe som fungerer litt bedre? ikke rart det går dårlig når man må gjøre om en rettlinjet kraft til en roterende. masse tap, friksjon og slitasje. Rart jeg ikke har sett flere liknende tråder om dette når jeg tenker meg om.. dette er noe som har interessert meg i mange år, og har tilogmed noen skisser liggende selv.. :p her har dere noe å starte med! http://quasiturbine.promci.qc.ca/ <-- les her, dette har jeg trua på! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Blant annet BMW har eksperimentert med dette, F1 sies det at de har brukt dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEdge Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Spørs hvor holdbart det blir da. ventilene skal jo åpne og lukke en del ganger i løpet av en kjøretur.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Ja det utvikler seg.. Husker når common-rail ble pressentert sa de at det bare var aktuellt i større motorer med lavt turtall hehe! Er de virkelig egnet til noe mere da, hvor mye turtall er en CR-motor brukende? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2012 Begynner å skje noe nå: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10069309 FIAT snuser vel også litt på dette om dagen Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2012 Det der har jeg ingen tru på, styre ventilene med trykkluft blir for upresist og tregt. BMW-motorene uten spjeld har vel noe av dette, har de ikke? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2012 Det der har jeg ingen tru på, styre ventilene med trykkluft blir for upresist og tregt. BMW-motorene uten spjeld har vel noe av dette, har de ikke? PVRS brukes i F1, da... så det er vel ikke største jobben å banke de opp like fort som de stenger med bruk av trykk... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg