Mazda 626 Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Hei! Har noen spørsmål angående girkassa på bilen min. Girkassen er av typen M47. Kan ta og ilustrere med et eksempel: Jeg kjører og stopper i et kryss. Hvis jeg trykker inn clutchen mens jeg trillet, er det ikke noe problemer og sette den i noen gir. Hvis jeg derimot tar clutchen ut og inn igjen, mens bilen står stille er den lite villig til å gå i 1. eller 2. gir. Det jeg da må gjøre er å først sette den i 3., 4. eller 5. gir for så å sette den i 1. eller 2. Hva kan jeg gjøre for dette? Oljeskift på girkassa? Håper det var forstålig forklart:D Med vennlig hilsen Mazda 626 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Prøv å justere reverssperra. Test om det er lettere å få den i gir hvis du drar opp reverssperra. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Prøv å justere reverssperra. Test om det er lettere å få den i gir hvis du drar opp reverssperra. Takk for svar! Skal teste det i morgen jeg:D Kan i samme slengen nevne at jeg også har "raping" når jeg setter den i revers når det er vanskelig å sette den i de girene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Hadde samme problemet og der var det clutcen som hadde blitt gammel og glasert. Satt i ny lamell og olje i kassa og da ble den som ny. Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Har nå prøvd med revers-sperra, men det hjalp ikke. Blir vel da først å prøve ny olje på girkasse:D Så får vi se hva som skjer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Hvis clutchen din tar langt inn så kan det hende at clutchen ikke tar skikkelig. Sliter forsjåvidt med det samme på bilen min jeg og, noen ganger så er den hard å få i 1. og 2., og andre ganger så er den lett. Clutchen min tar omtrent midt på så er ikke det, kan hende det er på tide å bytte olja på kassa. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Hei! Clutchen min tar langt UT. Det er vel da den begynner å bli sliten, eller? Tar den langt inn er den vel såvidt jeg har lært lite slitt. Eller tar jeg helt feil nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Hei! Clutchen min tar langt UT. Det er vel da den begynner å bli sliten, eller? Tar den langt inn er den vel såvidt jeg har lært lite slitt. Eller tar jeg helt feil nå? Jo stemmer det, tar lenger ut når den begynner å bli slitt. Men den behøver ikke å være slitt forde om den tar langt ut, hvis han som bytta og justerte clutchen, justerte den langt ut så tar den langt ut. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Kan i samme slengen nevne at jeg også har "raping" når jeg setter den i revers når det er vanskelig å sette den i de girene... Sett bilen i 4. først :) (standar-prosedyre når man kjører volvo ;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg