RobinDrift Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Skal kjøpe en i morgen som har gått 300 000 Hva bør sjekkes veit at venstre drivknute er ødelagt og bremseskivene og lakk Men Hva står GLT for? Turbo? Er en 850 2.5L 5 CYL 1992 modell med 170 hester Takk for svar Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 GLT er ikke turbo nei. Er vel det vanlige som må sjekkes, som foringer, bærekuler, stabstag linker, hjul lager. På disse er det vel en svakhet med dørstoppere som kan ryke også. Den virkelige turbo'n heter T5, men finnes i flere varianter med lavtrykksturboer også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Skal det mye til for å godkjenne en lavtrykksturbo på 1 bar eller 0.7 bar uten å gjøre så mye med bilen orker ikke begynne med bremser og lignende Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Etter det jeg vet så er det vel samme bremser på alle i 800 serien. Det går å oppgradere til 302mm fram som er det samme som på den eldre type V70 T5 og R. Trenger bare skiver og nye bøyler til kalipprene fram. Skulle vel ikke være noe iveien for å kunne chippe/skru opp trykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matslukas Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Skal det mye til for å godkjenne en lavtrykksturbo på 1 bar eller 0.7 bar uten å gjøre så mye med bilen orker ikke begynne med bremser og lignende lavtrykksturboen lader vel ikke mere en rundt 0.4 bar.Hvis du bare drar opåp turbotrykket så vil du få feilkode,samt at det ikke er uvanlig at motoren kutter når ladetrykket passerer 0.6-0,7 bar.For å ungå dette ville jeg deffinitivt ha gått for chip.Då får du et ladetrykk på rundt 0.9 bar og en tenning og bensinmengde som henger med hele veien!Men godkjent?Det vet jeg ikke om du får! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Vært fint med svar om jeg "KAN" sette turbo på bilen om denne tåler dette og om det KAN bli godkjent uten en haug med ting som må gjøres.."Sette på turbo og grenrør og bremser f.eks" Vil bare ha svar på dette har nettopp kjøpt en motor som har rullet 200 000 med service helt opp til 180 000 nettopp byttet lambda sond og registerreim.. Her er bilde av maken motor Det er en cyl 2.5 L med 170 hester Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Hvorfor ikke kjøpe en T5 eller lavtrykksturbo i utgangspunktet hvis du likevel er bestemt på å montere turbo? Både billigere og enklere når sluttsummen leses opp... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 ja men har lyst på minst mulig arbeid og da tenker jeg bare montere turbo,dyser,bremser og filter/slanger Men det jeg lurer på er om den kan bli godkjent med turbo / t5 motor Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 ja men har lyst på minst mulig arbeid og da tenker jeg bare montere turbo,dyser,bremser og filter/slanger Men det jeg lurer på er om den kan bli godkjent med turbo / t5 motor Minst mulig arbeid er ikke kompatibelt med å "bare montere turbo, dyser, bremser og filter/slanger"... For det første må styringselektronikk og deler av ledningsnett også byttes, og for det andre har ikke Volvo lenger regler for godkjenning av effektøkninger på sine nyere biler. Det vil altså være opp til trafikkstasjonen å godkjenne ombyggingen. Jeg har hørt om noen som har fått godkjent konvertering av sin 850 til T5, men du bør tenke deg godt om før du begir deg ut på dette. Kjøp en original turbobil hvis du vil ha en kvikk hverdags-850 som ikke skal stå mer i garasjen enn ute på veien. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.