raggar-racing Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Hei Nå har b21a`n min begynt og kukke litt igjen, sist gang var det og et rart problem som var "vanskelig" og finne ut (den ene fjära på den ene sentrifugal vekta i fordeler`n hadde röki) Men nå er det et nytt problem, etter at bilen er blitt varm og jeg kjörer ca. 1 km så stopper bilen MOMENTANT og det er 0 reaksjon (akkurat på samme måten såm om du skule gått bensin tom), så er de bare og vente en stund og fyre opp igjen men da går den kortere og kortere for hver gang den stopper til den har blitt kald igjen virker det som. (dette kan variere litt) Av og til stopper den på tomgang og. Bilen går klokkerein helt til den stopper og går 100% reint slik den bestandig har gjort. Jeg har en skogsvei her som jeg prövekjörer på og bilen stopper på så og si eksakt samme plass HVER gang akkurat som å slå av en bryter. jeg trodde först det var bensin pumpa om å gjöre så jeg bytta den men 0 forskjell. Virker jo som om det enten er bensin kutt eller tennings kutt men er vanskelig og få målt noe da jeg for det meste kjörer bilen når den stopper. Noen forslag? Noen som har vert borti denne feilen? Da hadde dere spart meg for mye klundrete arbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Kan være coilen som er ødelagt! Kjenn om den er glovarm når bilen stopper. Normal temp. er lunken sånn ca. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Tukla noe med forgasseren? Membranen som er gåen? Evt flottøren som henger å drukner motoren..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Coilen har normal temp og har målt at den er i orden. forgasser`n total overhalte jeg for ca. 4 måneder sia å den er i orden (hadde den og opp i går og rengjorde den og sjekka membranet var helt og nålventilen og flotören er i orden og går lett.) Har også sjekka etter falskluft og den er helt tett. Solonoiden på innsuget er også i orden og det er ingen vakiumslanger som har detti av. Har vell hört om et og ann SJELDENT tilfelle med åverslag på stiften eller at issolasjonene på "opplaringa" på stiften har blitt sliti bort men det er så rart om det er det i og med at den stopper etter ca. like lang tid hele tia. Flere forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Hmm.. Det KAN jo være stiften som tuller her.. Har du justert/byttet stift? Jeg kjøpte en bil med b21a i, der starta bilen lett som faen i starten, fikk kjørt av hengern og skulle inn igarasjen. Da stoppa saken.. Måtte vente ei god stund før jeg fikk start igjen. Tok av fordelerlokket, å så at stiften var rimelig slitt, så jeg byttet den, startet opp og kjørte inn i garasjen. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Stiften, kondensatoren, fordeler lokk, rotor, plugger ble bytta samtidig som jeg gikk åver gasseren. Så på stiften i sta og den er i alle fall ikke brendt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Ingen som har noen bra forslag? Skal å skru litt på`n i måra så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Ikke at jeg har så stor tro på det i ditt tilfelle, men det minner litt om et problem jeg hadde på en volvo i høst. Da ble det bensinkutt etter en liten stund, men det hadde jo ikke noe med temperaturen på motoren å gjøre.. Feilen var ihvertfall at slangen mellom bensintanken og røra under bilen lakk inn luft, så bensinpumpa orka ikke suge nok bensin. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Ikke at jeg har så stor tro på det i ditt tilfelle, men det minner litt om et problem jeg hadde på en volvo i høst. Da ble det bensinkutt etter en liten stund, men det hadde jo ikke noe med temperaturen på motoren å gjøre..Feilen var ihvertfall at slangen mellom bensintanken og røra under bilen lakk inn luft, så bensinpumpa orka ikke suge nok bensin. Tenkte på de du sier der jeg og. Men har funnet feilen nå, det var antakelig vis et rust flak som hadde satt seg i bensin slangen/röret så jeg tok av skangen på pumpa og på armaturet og blåste igjennom det med en kompressor å nå går bilen fint igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole-kr1 Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Når den stopper, prøv å starte den igjen. prøv det, pleier å fungere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Å med det mente du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Ikke at jeg har så stor tro på det i ditt tilfelle, men det minner litt om et problem jeg hadde på en volvo i høst. Da ble det bensinkutt etter en liten stund, men det hadde jo ikke noe med temperaturen på motoren å gjøre..Feilen var ihvertfall at slangen mellom bensintanken og røra under bilen lakk inn luft, så bensinpumpa orka ikke suge nok bensin. haha! Gröna lynet. Kuka mye med den! Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Kan være at flottørkammeret ikke blir luftet skikkelig. Da stopper bilen etter en stund. Ta av slangene som sitter på luftfiltersiden av forgasseren og kontroller. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 haha! Gröna lynet. Kuka mye med den! Hehe, stemmer! Fikk i meg noen doser bensin da jeg måtte suge opp manuelt fra tanken hver gang jeg skulle starte gitt!:blah: Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.