Gå til innhold

Bensingsopplegg

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

Hei

 

Som dere sikkert har fått med dere så kommer det ein liten motor i bilen min snart, han som eg har snakt med om forskjellige ting av hva eg skal ha meiner at eg skal ha 10mm bensin slange hele veien både i tur og retur...

men, han har også valgt pumpen, ein tunisia pumpe fra aeromitiv, ser at den har kobling AN6 i utgangen, eg må jo ha AN8 viss det skal stille opp til kravet som han sier at eg må ha.....

 

så hva bruker dere egentligt?

har dere hesta størrelse på røyrene?

 

alt blir lagd opp til meir effekt senere, slik at eg ikkje trenger å tenke på det videre, derfor stor dim på slanger....

 

Mvh Ole=)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey,

 

noen som vett hvilken dim det er på 044 pumpa? altså inn og ut?

 

 

 

Fuel Pump Specifications

Bosch Part Number: 0580 254 044

Minimum Current: 12 Volts / 13 Amp

Operating Pressure: 72.5 PSI (5 Bar)

Minimum Flow @ Outlet: 80 GPH (300 LPH) High Pressure

Fuel Pump Location: In-Line

High Temperature Reduction: 8 GPH (30 LPH)

Weight: 1030 Grams (2.27 Pounds)

 

Fuel Pump Connections:

Inlet: M18 x 1.5

Outlet: M12 x 1.2

 

Electrical: Positive M6 / Negative M5

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey,

 

noen som vett hvilken dim det er på 044 pumpa? altså inn og ut?

 

AN8 holder til ca 800hk+ på etanol.

Jeg kjører selv AN8 i hele bensinsystemt, catch, tank osv m 2x044+løfter.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikkje ha 500hk nå, skal kjøre 650ccm dyser, så om jeg får 350 så er eg meir enn glad. resten blir bonus..

 

vil bare legge opp et grovt anlegg siden eg alt skal til med det, så slipper eg å gjør det senere når motor skal oppgraderes..

 

men har sitt litt på forskjellige pumper/filter og BTR, ser jo at både 044 og den aeromotiv pumpa har AN8 inngang og AN6 utgang, så stopper liksom litt opp der etter utgangen på pumpa om hva eg skal gjøre videre der, om eg skal ha ein overgang fra AN6 til AN8 etter filteret?

har prøvd å funnet fram til noe, men er sjeldent det blir skrevet noe om hvordan bensinsystemet blir lagd opp, kun hvilke pumper og BTR som blir brukt, neset aldri dim på slanger osv...

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår