ole180 Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Hei Som dere sikkert har fått med dere så kommer det ein liten motor i bilen min snart, han som eg har snakt med om forskjellige ting av hva eg skal ha meiner at eg skal ha 10mm bensin slange hele veien både i tur og retur... men, han har også valgt pumpen, ein tunisia pumpe fra aeromitiv, ser at den har kobling AN6 i utgangen, eg må jo ha AN8 viss det skal stille opp til kravet som han sier at eg må ha..... så hva bruker dere egentligt? har dere hesta størrelse på røyrene? alt blir lagd opp til meir effekt senere, slik at eg ikkje trenger å tenke på det videre, derfor stor dim på slanger.... Mvh Ole=) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 det hørtes veldig grovt ut.holder nok med mm i allefall det jeg har og dan slangen synes jeg var tykk.. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Har 12mm slange fra tankpumpa til hovedpumpa. Har 8mm rør fra hovedpumpe til filter (i motorrommet) Har 10mm slange fra filter til dysegalleriet. Bruker det originale bensinrøret til retur. EDIT: heh, trodde denne tråden gjaldt turbokonvertering jeg... Bruk den dimmensjonen som pumpa har. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Okey, noen som vett hvilken dim det er på 044 pumpa? altså inn og ut? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Okey, noen som vett hvilken dim det er på 044 pumpa? altså inn og ut? Fuel Pump Specifications Bosch Part Number: 0580 254 044 Minimum Current: 12 Volts / 13 Amp Operating Pressure: 72.5 PSI (5 Bar) Minimum Flow @ Outlet: 80 GPH (300 LPH) High Pressure Fuel Pump Location: In-Line High Temperature Reduction: 8 GPH (30 LPH) Weight: 1030 Grams (2.27 Pounds) Fuel Pump Connections: Inlet: M18 x 1.5 Outlet: M12 x 1.2 Electrical: Positive M6 / Negative M5 Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Okey, noen som vett hvilken dim det er på 044 pumpa? altså inn og ut? AN8 holder til ca 800hk+ på etanol. Jeg kjører selv AN8 i hele bensinsystemt, catch, tank osv m 2x044+løfter. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 hvor mye effekt skal du dra ut av motoren? EN 044 holder til 500 hk.. Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 skal ikkje ha 500hk nå, skal kjøre 650ccm dyser, så om jeg får 350 så er eg meir enn glad. resten blir bonus.. vil bare legge opp et grovt anlegg siden eg alt skal til med det, så slipper eg å gjør det senere når motor skal oppgraderes.. men har sitt litt på forskjellige pumper/filter og BTR, ser jo at både 044 og den aeromotiv pumpa har AN8 inngang og AN6 utgang, så stopper liksom litt opp der etter utgangen på pumpa om hva eg skal gjøre videre der, om eg skal ha ein overgang fra AN6 til AN8 etter filteret? har prøvd å funnet fram til noe, men er sjeldent det blir skrevet noe om hvordan bensinsystemet blir lagd opp, kun hvilke pumper og BTR som blir brukt, neset aldri dim på slanger osv... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.