Gå til innhold

Dårlig lading


VolvoLife

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 89 mod. 2.0L 190E for to dager siden. under prøvekjøringen så stoppet bilen når den gikk på tomgang. målte over batteriet og uten lys eller noe elektrisk på så ligger ladespenningen på 12,5V og med lys og varmeapperatet på hakk 2 lå den på 11,9! på min 190D 2.0L ligger ladespenningen på 14,4 med lys og vifte på og dette er jo normalt! Det var byttet dynamo på bilen for et år siden. men han kjøpte det billigste som var sa han. Kan børstene eller spenningsregulatoren være gåen etter så kort tid eller er det mest sannsynlig noe annet?

PS: jeg har byttet batteri men den den ville ikke lade mer..

Volvo er som kvinner, nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Var voksne folk ifra Oslo som hadde den så tviler på at det var to 12" subb som trøkka til Basshunter der gitt:disco

Bilen er Kliss orginal også så er nok kun voksne eiere på den.

Men det er mye ell utstyr på den bla. AC. så da skal det vell være 70 Amperè dynamo på den? Men den skulle vell ladet 14.4 Volt fordet hvis de bomma og satt inn en 55A? Og ingenting av det elektriske var i bruk? Takk for svar Grabbar!

Volvo er som kvinner, nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår byttet jeg til nye børster og ny spenningsregulator (sitter sammen) på dynamoen uten virkning så idag tar jeg ut dynamoen og måler diodene for å sjekke om disse kan være defekte.

Er det noen som har trua på at feilen kan ligge der? Ladelampa slukker når bilen starter og alt virker normalt ellers. Jeg har også prøvd å koble av forvarminga i innsuget for det har vært årsaken til dårlig lading på andre MB før. Men hadde ingenting å si på min.

Mente du at 12,7V ladespenning på tomgang var normalt Scorpion?

Volvo er som kvinner, nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kransen var Gåen. Har kjøpt ny 70A Bosch på Mercedes nå:happyhappy:

 

Hei VolvoLife

 

Jeg har prikk lik bil 190e 2.0 89 mod og samme feil. Kunne du fortelle meg detaljert hva du gjorde for å rette opp feilen?

 

Hva er kransen? Setter stor pris på ditt svar.

 

 

Mvh Mercedes190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei VolvoLife

 

Jeg har prikk lik bil 190e 2.0 89 mod og samme feil. Kunne du fortelle meg detaljert hva du gjorde for å rette opp feilen?

 

Hva er kransen? Setter stor pris på ditt svar.

 

 

Mvh Mercedes190

 

Hei

 

Regner med det var børstene og regulator han skiftet.

Dette sitter skrudd på selve dynamoen :)

Er en liten dings med 2skruer..Skru opp disse skruene og dra opp det du løsnet..

Nå kan du se om børstene er slitt eller ikke ;)

(du forstår det nok når du åpner og ser)

 

:)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg gjorde det e321 sa og fant da ut at dette ikke hadde en damn shit og si! :deng

Børstene var veldig ujevnt slitt og tror derfor at det som sitter inne i dynamoen og roterer er gåent. Dette kalles krans. Så nå leverte jeg den gamle og fikk en BOSH bytte dynamo ingen. Funker som bare pokker! Har du funnet ut av det Mercedes190?

Volvo er som kvinner, nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:worshipnissan

Jeg gjorde det e321 sa og fant da ut at dette ikke hadde en damn shit og si! :deng

Børstene var veldig ujevnt slitt og tror derfor at det som sitter inne i dynamoen og roterer er gåent. Dette kalles krans. Så nå leverte jeg den gamle og fikk en BOSH bytte dynamo ingen. Funker som bare pokker! Har du funnet ut av det Mercedes190?

 

 

 

Det som har blitt gjort siden sist er at jeg har byttet noen helt nye deler fra Mekonomen:

 

- Fordelerlokk

- Rotor

 

- Har fulladet batteriet.

- Luftfilter (går under vanlig service av bilen)

- Oljefilter (går under vanlig service av bilen)

- Olje skift Castrol W10-30 5liter (Tror det var det kan godt hende jeg har skrevet feil. ( går under vanlig service av bilen)

 

Leverte den til verksted 16.mai og der gjorde de følgende:

 

- Pluggkabler

- Justerte tenningen/tomgangen.

- Bensinfilter (Glemte å bytte)

 

Hentet bilen i går 19.mai. Jeg hadde gitt klar beskjed om at de skulle bytte bensinfilter men det GLEMTE de! Det står på den lappen/kvitteringen jeg fikk av dem at den er byttet men den ligger i bilen fortsatt...

 

Og dette har jeg betalt rundt 1800 kr for til det autoriserte verkstedet. Har alltid hatt bra erfaring med dem men det virker rett og slett at de har slurva noe jævlig denne gangen. Bilen skjelver fortsatt som faen på tomgang, når den blir varm på køkjøring så fusker den og slår seg av. Vanlig langkjøring er det ikke noe prob med. Det er kun når bilen står på tomgang generelt i kø da triller bilen bare og blir varm. Når den blir varm slår jo vifta seg på og da bruker den såklart mer strøm.

 

Forresten det er prob iblandt med å starte den også. Jeg starter bilen, også maks 4 sekunder etter så dør den. Det samme kan skje 3-4 ganger på rad også starter bilen helt fint. Men det er sjeldent.

 

Hvor mange omdreininger skal turtelleren være når bilen står på tomgang ? 1000 rpm eller ? For min hopper fram og tilbake mellom 1000 rpm og 500rpm.

 

Skal levere bilen i dag igjen 20.mai fikk beskjed på telefonen at de kunne bytte filteret at det ikke var noe prob. At de nå skulle putte noe rense-shit oppi bensintanken pga det kan være noe rusk eller tull i innsprøytningen på bilen. Er temmelig lei av dette nå. Trodde hvertfall at verkstedet kunne finne ut av dette på ordentlig vis. De skal jo liksom ha peiling på dette.

Noen tips til dette? Hmm nå har jeg visst skrevet en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjent ut mercedes190. En bekjent av meg har slitt med det samme i over et år. har vært mye inn og ut av verksted i det siste men til ingen nytte! De finner rett og slett ikke ut av det:hvaskjera

Men har du mistanker til bensintilførselen? Kansje noe der? Kan jo selvfølgelig være noe med ladinga også, men litt vanskelig og si når den går fint på langkjøring!

Lykke til hvertfall og hold oss oppdatert!:hellothere:

Volvo er som kvinner, nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjent ut mercedes190. En bekjent av meg har slitt med det samme i over et år. har vært mye inn og ut av verksted i det siste men til ingen nytte! De finner rett og slett ikke ut av det:hvaskjera

Men har du mistanker til bensintilførselen? Kansje noe der? Kan jo selvfølgelig være noe med ladinga også, men litt vanskelig og si når den går fint på langkjøring!

Lykke til hvertfall og hold oss oppdatert!:hellothere:

 

Vet ikke om eg tørr svare noe etter det med dynamo-børstene hehe :D -..Men sjekk for falskluft hehe :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår